verantwoordelijk/aansprakelijk?

kim1979
Topic Starter

verantwoordelijk/aansprakelijk?

#1 , 10 nov 2014 13:03

De situatie is als volgt..

Ik werk als freelancer, zonder contract of overeenkomst maar wel facturerend, voor een organisatie. Afgelopen week kon ik mijn werk niet ten volle uitoefenen door een onvoorzien en onoverkomelijk technisch probleem, ik heb er nochtans alles aan gedaan om dit probleem op te lossen, zonder succes. Het technisch probleem was hoogst waarschijnlijk, moest nog vastgesteld worden, door het falen van apparatuur van de organisatie zelf of door apparatuur van een externe firma.
Nu word de organisatie aangeklaagd door derden wegens 'nalatigheden' met hoogst waarschijnlijk schadeclaims tot gevolg.
Nu laat de organisatie blijken dat ze mij verantwoordelijk/aansprakelijk zullen stellen hiervoor met alle gevolgen...
Kunnen ze

Ik weet niet tot in hoeverre deze uitleg voldoende is voor verder advies, en wat ik wel of niet mag zeggen op dit medium.

Ik hoor graag jullie mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2014 16:10

Staat hierover iets in uw algemene voorwaarden op de rugzijde van uw factuur?

kim1979
Topic Starter

#3 , 10 nov 2014 16:40

neen. Ik zou dit er beter inzetten, zijn er voor 'algemene voorwaarden' richtlijnen afhankelijk van sector (dit is een vraag naast de kwestie)?

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”