Ik heb een online aankoop gedaan in een dierenwinkel. Enkele producten moesten speciaal bij hun groot leverancier aangekocht worden omdat deze niet in stock waren. Echter was er aan dit product geen persoonlijke aanpassingen nodig.
De goederen zijn nog niet geleverd. Enkele zaken moeten geannuleerd worden wegens vergissing bij de bestelling (blijkbaar niet goed uit winkelmandje verwijderd... (fout in de code?)).
Volgens de Europese wet heb je een annulatierecht na 14 dagen van ontvangst. Ik heb gevraagd dit te annuleren, maar het bedrijf wil dit niet annuleren omdat ze het speciaal moesten bestellen en ze verwezen naar hun algemene voorwaarden:
* De informatie op deze website wordt dagelijks gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat er onjuiste of onvolledige informatie wordt verstrekt, hetzij door de invoer van gegevens, hetzij door technische oorzaken. Hiertoe behoren ook kennelijke fouten en kennelijke vergissingen. Hiervoor kan Dierenwinkel Tokio niet aansprakelijk worden gesteld. Wij zullen eventuele onvolkomenheden na constatering zo spoedig mogelijk herstellen, zonder enige aansprakelijkheid te accepteren.
* Herroepingsplicht; U heeft het recht om de koop ongedaan te maken binnen de 7 dagen na u bestelling. U dient ons hiervan op de hoogte te brengen door een aangetekend schrijven en de eventuele kosten voor terugzending zijn voor u. Uiteraard is dit niet van toepassing op geopende producten of producten die speciaal voor u besteld zijn.
* Indien u een betaling hebt uitgevoerd voor bevestiging van ons en deze alsnog wenst te annuleren vragen wij een administratieve kost 25% van het totaal bestelde bedrag