Contractuele beschikbaarheid

2002
Topic Starter

Contractuele beschikbaarheid

#1 , 08 mar 2015 13:54

Hallo,

ik werk als freelancer voor bepaalde bedrijven. Met één van die bedrijven ben ik contractueel overeengekomen om 3 dagen per week beschikbaar te zijn. Het contract bevat oa volgende clausule:
"De partijen komen overeen dat de dienstverlener zich gedurende 3 dagen per week beschikbaar zal stellen voor het uitvoeren van de opdrachten".

Nu zijn we 4 maand verder en hebben ze uiteindelijk maar 1 dag per week mijn diensten afgenomen, terwijl ik wel 3 dagen beschikbaar moest zijn. Nu is mijn vraag of ik die overige 2 dagen (die ik beschikbaar moest zijn maar ze dus niet hebben afgenomen) ook kan factureren of niet? Ik heb namelijk andere opdrachten moeten laten gaan omdat het niet paste in mijn planning, aangezien deze gebaseerd was op de 3 dagen per week die ik voor dit bedrijf zou moeten werken.

Iemand die me hier meer over kan vertellen?

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding