Wat er voor mij nog niet duidelijk is, zijn de sociale bijdragen die dienen betaald te worden. Wanneer ik mij een loon van 800 euro uitkeer dan moet ik daarop sociale bijdragen betalen + vennootschapsbijdrage. Correct?
Maar moet ik dan ook nog bijkomend de minimum kwartaal sociale bijdrage van 679,73 betalen aangezien ik mijn activiteiten in hoofdberoep blijf uitoefenen?
Je betaald vennootschapsbijdragen, en je betaald sociale bijdragen in hoofdberoep dus het minimum.
Maar vergeet niet dat een BVBA veel kosten met zich mee brengt en als je een kleine winst heeft zal er niet veel meer van over zijn.
De boekhouder zal verdubbelen, jaarlijks je jaarrekening indienen, en vergeet ook niet dat vennootschappen altijd gecontroleerd word door de belastingen en de BTW.
Een vennootschap onder de vorm van een BVBA is niks voor een klein bedrijf.
En kosten maken pur voor de belastingen dan ben je verkeerd bezig hoor, en als je de winst laat in de vennootschap betaal je vennootschapsbelastingen en als je u geld eruit haalt betaal je nog eens 25% belastingen, en dan heb je twee maal de kassa gepasseerd.!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.