Alcohol herverpakken en terug verkopen

smoo
Topic Starter

Alcohol herverpakken en terug verkopen

#1 , 13 mei 2015 20:15

Is het toegestaan om bijvoorbeeld een grote fles sterke drank(+40%) die je koopt in de X te verdelen in kleinere hoeveelheden en dan terug te verkopen?
En dit aan te bieden als een service om nieuwe dranken te leren kennen onder de vorm van verrassingsboxen. Deze zouden worden toegestuurd per post.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2015 10:09

Denk dat je dan snel beste vrienden zal worden met de mannen van douane en accijnzen :lol:

denlowie

#3 , 14 mei 2015 10:35

Daar heb je een vergunning voor nodig .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 14 mei 2015 10:52

Niet alleen accijnzen, maar ook volksgezondheid.

Xenophon

#5 , 14 mei 2015 15:13

Je hebt hiervoor een heleboel vergunningen nodig, zoals werd aangehaald. Zoek dat uit en zorg dat het in orde is want de boetes op dit gebied zijn niet van de poes. Ik denk overigens dat de verkoop op afstand van sterke drank niet toegestaan is, o.m. omwille van het verbod op verkoop aan minderjarigen. Mengdranken worden beschouwd als sterke drank, ook al is het alcohol% niet erg hoog.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie

#6 , 14 mei 2015 18:07

Met zulke praktijken heb nog eens kans om een gevangenis van binnen eens te zien. :lol:

Dit kan ook aanzien worden als vervalsing van voedingswaren.

Let toch op met zulke praktijken en zeker als het met alcohol gaat.

En volgt de raadgeving van Xenophon en stel je eerst in orde, met de douanen en met volksgezondheid, plus met de rest zoals ieder handelaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis

#7 , 14 mei 2015 18:22

Los van al wat al gezegd is denk ik ook dat je grote en dure problemen riskeert met de producenten van de sterke dranken zelf.

eylis

#8 , 14 mei 2015 18:24

En mogen dranken per post verstuurd worden???

Xenophon

#9 , 14 mei 2015 18:39

Hangt ervan af. Wel als je een machtiging hebt (maar dan niet rechtstreeks aan consumenten denk ik. Hangt ook af van de bepalingen van de officiële postinstanties in het land. Soms aanvaarden die drank, soms niet. Idem voor koeriers. Maar ik denk dat het alleszins verboden is produkten die als sterke drank beschouwd worden te verkopen op afstand. Onmogelijk om de vereiste leeftijdscontrole uit te voeren. Komt nog bij dat sommige gemeenten het verbieden en in andere (ik denk A'pen) zijn er formaliteiten en een belasting op verkoop van alcoholische drank aan consumenten.

Komt zoals Artemis zegt ook nog bij dat dat me een goeie manier lijkt om de rechtenhouders van de merken op je dak te krijgen. Tussen de douane (extreem zware straffen, je kan beter foefelen met verdovende middelen dan met accijnsproducten), rechtenhouders, de post, economische zaken, het parket en met wat pech de gemeente en de getuigen van Jehova is er denk ik genoeg om een leger advocaten eten te geven (drank zal wel geen probleem zijn).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus

#10 , 14 mei 2015 22:38

U hebt dan toch facturen van uw aankoop hoop ik.

Terug naar “Handelspraktijken”