#9 , 14 mei 2015 18:39
Hangt ervan af. Wel als je een machtiging hebt (maar dan niet rechtstreeks aan consumenten denk ik. Hangt ook af van de bepalingen van de officiële postinstanties in het land. Soms aanvaarden die drank, soms niet. Idem voor koeriers. Maar ik denk dat het alleszins verboden is produkten die als sterke drank beschouwd worden te verkopen op afstand. Onmogelijk om de vereiste leeftijdscontrole uit te voeren. Komt nog bij dat sommige gemeenten het verbieden en in andere (ik denk A'pen) zijn er formaliteiten en een belasting op verkoop van alcoholische drank aan consumenten.
Komt zoals Artemis zegt ook nog bij dat dat me een goeie manier lijkt om de rechtenhouders van de merken op je dak te krijgen. Tussen de douane (extreem zware straffen, je kan beter foefelen met verdovende middelen dan met accijnsproducten), rechtenhouders, de post, economische zaken, het parket en met wat pech de gemeente en de getuigen van Jehova is er denk ik genoeg om een leger advocaten eten te geven (drank zal wel geen probleem zijn).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.