Verkopen op het strand

webmaster
Topic Starter
Beheerder

Verkopen op het strand

#1 , 19 jun 2015 12:17

Iemand vroeg me om volgende vraag online te plaatsen:
Beste,

Ik wil deze zomer graag een bepaald soort voeding te koop aanbieden aan zonnekloppers op het strand van Koksijde.
Heb ik - behalve een leurderskaart - nog andere vergunningen/toelatingen nodig ?

Dank u,

Y.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jun 2015 12:21

als het voeding is zeker ook een toelating van volksgezondheid, nl FAVV - Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen..

De adressen vind je op het internet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 19 jun 2015 12:24

Waarschijnlijk zijn er voor de kustgemeentes extra plaatselijke reglementen over verkoop op het strand.

Ook fiscaal zien dat alles in orde is, maar vermoedelijk gaat die persoon al wel btw-nummer e.d. hebben.

En ja, bij gebrek aan koeltoog op het strand, ook best eens de voorwaarden van de voedselveiligheid nakijken?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2015 13:00

Zeker de gemeente raadplegen alles wat op de stranden gebeurd is met concessies.
Dochter heeft indertijd stage gedaan ( als kokkin) aan de kust in een restaurant- hielp ze bij broer van stagebegeleider die zo'n concessie voor het strand had.

Terug naar “Handelspraktijken”