Mijn diensten zijn websites, webshops maken en dergelijke meer.
Ik heb in juni 2015 enkele diensten uitgevoerd aan een webshop, een klant van mij die al sinds maart 2014 klant is bij mij.
Begin 2015 was er al eens een aanpassing die laattijdig betaald werd, maar uiteindelijk opgelost.
Nu zijn we November, dus na 4 maanden nog steeds geen betaling ontvangen.
Al tal van emails verzonden, aangetekend schrijven. Geen antwoord op ontvangen.
Heb dan een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld om een aangetekend schrijven op te stellen. Pas toen kwam er reactie van de klant. Hij beweerde in het ziekenhuis gelegen te hebben voor 3 maanden en kon dus niet reageren. Maar hij ging alles in orde maken van betalingen.
Dat is nu opnieuw al een maand geleden en opnieuw krijgen we geen reactie meer.
De volgende stap zou het gerecht zijn, maar ik wil graag ervaringen horen van andere zelfstandigen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Is het gerecht wel de juiste stap?
Ik wil uiteraard vergoed worden voor mijn werkuren, ook al gaat het om een relatief klein bedrag.