kinderbijslag bij persoonlijk faillissement

goednieuws
Topic Starter

kinderbijslag bij persoonlijk faillissement

#1 , 21 dec 2015 10:03

Mijn man en ik zijn in faling met onze GCV en dus ook persoonlijk failliet. Nu hadden we een dossier lopen bij de kinderbijslag (een jaar niks ontvangen) en dat wordt nu ineens uitgekeerd. Ik lees overal dat kinderbijslag niet vatbaar is voor beslag door de curator, zou dit ook gelden als het om zoveel geld gaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2015 11:49

Natuurlijk dit is geld voor de kosten van de kinderen !

De curator kan daar niet aan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

goednieuws
Topic Starter

#3 , 21 dec 2015 12:54

Dat zou zo moeten zijn, maar het gaat hier echt wel om een aanzienlijk bedrag, helemaal gerust ben ik er toch niet in maar ik vrees dat we het gewoon moeten afwachten..

Reclame

denlowie

#4 , 21 dec 2015 13:04

Dat zou zo moeten zijn, maar het gaat hier echt wel om een aanzienlijk bedrag, helemaal gerust ben ik er toch niet in maar ik vrees dat we het gewoon moeten afwachten..
Je mag zeker gerust slapen .

als de curator er moeilijk mocht over doen moet je op je strepen staan, kindergeld word met een code gestort die nooit vatbaar is voor beslag, in de bank weten ze dit zeer goed en zullen nooit dit geld overmaken aan de curator.

goednieuws
Topic Starter

#5 , 21 dec 2015 13:09

Ok, super bedankt voor je reactie! Het komt overigens op een rekening van de post, want de bankrekeningen zijn allemaal opgezegd.

denlowie

#6 , 21 dec 2015 13:11

Ok, super bedankt voor je reactie! Het komt overigens op een rekening van de post, want de bankrekeningen zijn allemaal opgezegd.
Je heeft recht op één nieuwe rekening bij één bank, tot wanneer het faillissement is afgesloten.

Terug naar “Handelspraktijken”