Hallo,
In de zomer van 2014 hadden we een offerte laten maken voor het aan leggen van onze oprit en dit was voorzien voor najaar 2015. Toen we deze zomer(augustus2015) contact zochten met de aannemer om deze werken uit te voeren, vertelde hij ons dat het voor hem in orde was en dat hij ons later een voorschot factuur zou sturen die we dan moesten betalen( met dit geld zou hij de klinkers aankopen).
Eind september kreeg ik een bericht met de vraag of ik voorschot factuur 2 wou betalen, ik belde met de vraag waar factuur 1 dan was maar dat was volgens hem een foutje van de boekhouding. Ik vroeg ook wanneer de werken precies zouden gebeuren aangezien ik onregelmatig werk en dit dan moet inplannen op men werk. Hij vertelde me van zodra de betaling bij hem was dat hij meteen de klinkers zou bestellen en dat ze de week na de levering zouden gelegd worden( we betaalden op 6 oktober 2015 ons voorschot van 1375,88).
Na een week kreeg ik nog steeds geen factuur toegestuurd en dan contacteerde ik hem met de vraag of het normaal was dat ik nog steeds geen factuur had ontvangen, het was een vergetelheid zei hij en dezelfde dag stuurde hij nog een factuur via mail.
Half december vond ik het raar dat ze nog steeds niet geweest waren met de levering en dat hij nog niks van zich had laten horen, we hebben verschillende dagen proberen bellen maar kregen steeds geen gehoor.We hebben met verschillende gsm's proberen bellen maar zonder resultaat(andere gsm's zodat hij ons nummer niet zou zien). Dan hebben we hem gegoogeld en zagen we dat hij Facebook had zowel privé als op naam van de BVBA(die is inmiddels verdwenen). Daarin hebben we hem berichten gestuurd met de vraag wanneer hij iets van zich ging laten horen omdat het uiterst merkwaardig beginnen te vinden dat een zelfstandige niet te bereiken is, ook via sms hebben we berichten blijven sturen.
Op 15 december stuurde hij via messenger een bericht.
"IK HEB RUG PROBLEMEN EN MIJN GSM LIGT AL EEN TIJDJE UIT OMDAT IK IIN HET ZIEKENHUIS LIG DE WERKEN ZULEN DOOR EEN COLLEGA VAN MIJ WORDEN UITGEVOERD MAAR DAT ZAL VOOR VOLGEND JAAR(2016) ZIJN DENK IK WANT TIS BINNENKORT BOUWVERLOF MIJN EXCUSES".
Ik belde maar weer geen gehoord en daarop stuurde ik hem terug dat het niet leuk is voor hem maar dat we graag willen weten wie de werken dan wel gaat uitvoeren aangezien we al een groot voorschot betaald hadden. Daar kregen we geen antwoord meer op, 3dagen later stuurde ik opnieuw hetzelfde bericht voor de naam van die aannemer en dit is wat hij terug stuurde.
"IK HEB HEM GISTEREN GESPROKEN MAAR GAAT VANDAAG OP VERLOF OP 5 JANUARI GA IK TERUG CONTACT MET U OPNEMEN, IK KAN DIE MENS NU NIET STOREN TIJDENS ZIJN VERLOF. DUS NA HET VERLOF ZAL HIJ CONTACT MET U OPNEMEN".
Dit was het laatste dat we van hem hoorden. Daarna hebben we hem nog blijven bellen en sturen maar zonder resultaat!! Ik ben informatie gaan inwinnen over wat we er kunnen aan doen, en er werd ons verteld dat we een aangetekende zending moesten sturen waar we hem in gebreke stellen(dit stuurden we gewoon en aangetekend) en vragen de werken aan te vatten of indien hijzelf niet meer wenst samen te werken dat hij dan altijd het voorschot kan terugstorten.
We hebben ondertussen gevonden dat zen bedrijf nog steeds actief is en dat sinds oktober 2013, maar in november 2015 is zijn maatschappelijk zetel verhuist naar antwerpen (voorheen was dat aalst). ook de naam van de zaakvoerder is veranderd in november 2015 maar als we die naam goochelen komen we nergens tis een turkse naam denk ik maar daar vinden we niks van.
Ik ben eens gaan kijken op de adressen en volgens de buren woont hij daar nog steeds maar ze zeggen dat ik niet de enige ben die daar al geweest is om vragen te stellen over die bvba, ze zeiden me zelfs wees blij dat hij nog niks heeft uitgevoerd want die mensen komen hier ook vaak klagen.
We hebben inmiddels ook klacht neergelegd bij de economische inspectie en we hebben een gewone en een aangetekende brief gestuurd naar zen 2 adressen( vestigingszetel en maatschappelijke zetel) om hem in gebreke te stellen.
Kunnen we op een of andere manier de "echte" naam van de zaakvoerder vinden of wat kunnen we nog doen, we staan machteloos.
alvast bedankt