bijberoep

Suzanne67
Topic Starter

bijberoep

#1 , 07 jan 2016 19:00

Ik wil graag starten in bijberoep, maar dit lukt momenteel niet omdat ik werkzoekende zonder uitkering ben. Vanaf 15/2 heb ik nieuwe job waarvan eerste 6 maanden via een interimcontract.. ook dan zou het niet mogelijk zijn om te starten in bijberoep.
Omdat ik toch graag zou starten, ben ik op zoek naar een oplossing.
Is het mogelijk dat we het bijberoep starten op naam van mijn man en ik de activiteit uitoefen? Mijn man heeft een vast contract en wij zijn gehuwd.
Of ziet iemand een andere mogelijkheid.
Ik zal zeer weinig verdienen met mijn bijberoep, maar wil het doen omdat ik het graag doe!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007

#2 , 08 jan 2016 15:10

waarom zou het niet mogelijk zijn te starten met bijberoep als u elders werkt met interim?

Fabi

#3 , 24 jan 2016 19:09

Hoi,

Ga es langs ter info bij een boekhouder, mijn zus is gehuwd, partner werkt FULLTIME, en zij zonder job, maar doordat haar echtgenoot werkt kan zij gerust in bijberoep. Makkelijk als je 3 kids hebt!
Ze mag tot 15000 bruto bijverdienen zonder btw te moeten betalen, maar zoveel ik ervan weet hoor!
Goede boekhouder is goud waard!
Succes

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2016 19:16

Hoi,

Ze mag tot 15000 bruto bijverdienen zonder btw te moeten betalen, maar zoveel ik ervan weet hoor!
Dit is niet juist, het is 15.000€ ontvangsten, niet verdiensten om een vrijstelling te krijgen van BTW.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tira00

#5 , 24 jan 2016 21:50

En geen sociale rechten bij dit bijberoep (artikel 37: huisvrouw met zelfstandig bijberoep)
Geen pensioen en bij een echtscheiding ben je helemaal de dupe....

Terug naar “Handelspraktijken”