garantie geven als particulier

jef007

Re: garantie geven als particulier

#16 , 23 apr 2016 10:30

als u 3 tafels gemaakt heeft, gaat dan de fiscus ( als ze op controle komen) een kleine schrijnwerkerij aantreffen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 apr 2016 12:22

als u 3 tafels gemaakt heeft, gaat dan de fiscus ( als ze op controle komen) een kleine schrijnwerkerij aantreffen??
Jef het is een meubelmakerij !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

cruz
Topic Starter

#18 , 23 apr 2016 14:21

neen er zijn 3 tafel gemaakt waarvan 1met een facuur op een blijkbaar niet legale manier.
ik ben al een paar maanden gestopt met het maken van meubels, er is dan ook geen schrijnwerkerij meer.
voor zoverre het een schrijnwerkerij kon genoemd worden.

Reclame

LeenW

#19 , 23 apr 2016 15:39

Het maken en verkopen van tafels op zich is niet illegaal, maar daardoor bent u wel aan een aantal extra wetboeken onderworpen.

jef007

#20 , 23 apr 2016 15:51

dus u had een "zwarte "schrijnwerkerij ??

cruz
Topic Starter

#21 , 23 apr 2016 17:51

jef007 : voor zover ik weet is het niet verboden of zwart werk om een beperkt aantal tafels te maken en verkopen als particulier,
zoals LeenW zei.

wel ben je dan een aantal regels verbonden, en met deze vraag op dit forum probeer ik te weten te komen of/welke regels ik heb overtreden.
zoals ik het heb verstaan van alle reacties was het een grove fout van mij om een factuur/DEBETNOTA en het de naam factuur te geven.

denlowie

#22 , 23 apr 2016 21:46

jef007 : voor zover ik weet is het niet verboden of zwart werk om een beperkt aantal tafels te maken en verkopen als particulier,
zoals LeenW zei.

wel ben je dan een aantal regels verbonden, en met deze vraag op dit forum probeer ik te weten te komen of/welke regels ik heb overtreden.
zoals ik het heb verstaan van alle reacties was het een grove fout van mij om een factuur/DEBETNOTA en het de naam factuur te geven.
je heeft niet goed gelezen, leen schreef wel

Het maken en verkopen van tafels op zich is niet illegaal, maar daardoor bent u wel aan een aantal extra wetboeken onderworpen.

Ik geloof dat het niet doordringt dat je wel fout bezig bent ook zonder het geval facturen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Handelspraktijken”