Ik heb dit ook nooit beweerd, ik heb geschreven dat de notaris de ontbindings-akte moet opstellen of verleden.
U heeft zelf het draaiboek aan van vereffening(BIBF) het is voor 95% het identiek verhaal dan wat ik schreef, en je leest toch zelf dat men normaal 3 keer voor een openbare zitting van de handelsrechtbank komt.
En neen niet iedereen kan vereffenaar zijn,
artikel 184 W.Venn. dat als volgt
luidt :
§2 De voorzitter van de rechtbank gaat pas over tot de bevestiging van de benoeming nadat hij heeft nagegaan dat de vereffenaars voor de uitoefening van hun mandaat alle waarborgen van rechtscha-penheid bieden.
De voorzitter van de rechtbank oordeelt tevens over de handelingen die de vereffenaar eventueel gesteld heeft tussen zijn benoeming door de algemene vergadering en de bevestiging ervan. Hij kan die hande-lingen nietig verklaren indien ze kennelijk in strijdzijn met de rechten van derden.
Eenieder die werd veroordeeld wegens een inbreuk op de artikelen 489 tot 490bis van het Strafwetboek dan wel wegens diefstal, valsheid, knevelarij, oplichting of misbruik van vertrouwen mag in geen enkel geval tot vereffenaar worden aangewezen, net zomin als enige bewaarder, voogd, bestuurder of reken-plichtige die niet tijdig rekening en verantwoording heeft gedaan en niet tijdig heeft afgerekend.
Tot die uitsluiting mag alleen worden besloten binnen een termijn van tien jaar, te rekenen van een definitief
vonnis van veroordeling dan wel van het uitblijven van het tijdig rekening en verantwoording doen en tijdig afrekenen.
Tenzij de voorzitter van de bevoegde rechtbank daartoe homologatie verleent,
mag evenmin tot vereffe-naar worden benoemd eenieder die failliet werd verklaard zonder rehabilitatie te hebben verkregen, als-ook wie een gevangenisstraf, zelfs met uitstel, heeft opgelopen wegens een van de strafbare feiten die be-doeld worden in artikel 1 van het koninklijk besluit nr. 22 van 24 oktober 1934 betreffende het rechterlijk verbod aan bepaalde veroordeelden en gefailleerden om bepaal-de ambten, beroepen of werkzaamheden uit te oefenen, wegens een inbreuk op de wet van 17 juli 1975 met betrekking tot de boekhouding van de ondernemingen of op de uitvoeringsbesluiten ervan, of wegens een inbreuk op de fiscale wetgeving.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.