Hoi allemaal,
Alvast bedankt om de tijd te nemen om mijn verhaal te lezen en mij eventueel van goede raad te voorzien.
De beknopte versie van mijn verhaal: vorig jaar in oktober ben ik naar de Nederlandse Antillen vertrokken met wat ik dacht de liefde van mijn leven. Al snel bleek echter dat hij mij gewoon nodig heeft gehad om daar voor zichzelf een luxeleventje op te bouwen! Hij heeft mij namelijk op een bepaald moment kunnen overtuigen in de duikschool waar hij werkzaam was te investeren. De eigenaar zou 50% van de aandelen behouden en wij elk 25%. Ik heb voor die 25% om en bij de 8000 euro geïnvesteerd. Al snel bleek echter dat mijn ex partner daar een andere vrouw had ontmoet, waarna ik de beslissing heb genomen om terug naar België te keren.
Er is destijds een document (door mezelf) opgemaakt met vermelding van de belangrijkste zaken: namelijk de namen en adressen van de 3 vennoten, naam en hoofdzetel van de duikschool, het percentage van de overdracht van de duikschool per persoon, en het bedrag daaraan verbonden. Dit document werd in 3-voud opgesteld en door alle partijen ondertekend. Helaas werd dit document echter nooit geregistreerd noch daar, noch hier in België. Ik heb wel alle drie de documenten meegenomen, ze zijn momenteel nog steeds in mijn bezit.
Ook heb ik verschillende emails en Whatsapp berichten waarin door hen bevestigd wordt dat ik maandelijks een percentage van de opbrengst van de duikschool zou ontvangen, natuurlijk is dat tot op heden (we zijn nu 4 maanden verder) nog niet gebeurd. Ik heb via mijn bankafschriften ook het bewijs van het bedrag dat ik betaald heb.
Mijn vraag nu dus aan jullie: heb ik enige poot om op te staan? Het gaat niet over een monsterbedrag maar ik zou toch graag mijn geld terugkrijgen! Wat kan ik eventueel doen om toch mijn geld nog terug te krijgen zonder daarvoor een dure juridische procedure op te starten (als dat al mogelijk is)?
Pittig detail: mijn ex heeft geen vergunning om daar te werken.
Nogmaals dank, ik kijk uit naar jullie adviezen.