BVBA verkopen met schulden?

boos
Topic Starter

BVBA verkopen met schulden?

#1 , 02 okt 2016 14:09

Hallo

Ik wil mijn BVBA verkopen die pas opgericht is in Mei 2016 met enkel sociale bijdrage schulden.
Nu heb ik een partij gevonden Global Financial Services S.L die mijn bedrijf wilt overnemen.
Hij zou een contract opstellen en langs de notaris gaan om dit allemaal vast te leggen.
Toch heb ik nog geen gerust hart in, want ze zeggen dat men nog 3 jaar privé risico er aan vast zit?
Waar moet ik opletten? want ik wil niet dat onze naam nog gebruik gaat worden of wat dan ook.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2016 14:35

Pas toch AUB op met deze firma's !!!
Je bent verwittigd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#3 , 02 okt 2016 14:42

Zeker niet doen, wil je niet gebukt gaan onder een berg schulden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

katwezel

#4 , 02 okt 2016 15:03

http://www.isog.org/fraud-warnings-and- ... d-alerts-g
Als het deze is zeker opletten voor je beslist

Fortuin

#5 , 02 okt 2016 17:28

99% zeker dat dit frauduleus is. Zou u zelf een vennootschap overnemen met schulden? Waarom zou iemand anders dat dan doen?

Er is inderdaad 3 jaar oprichtersaansprakelijkheid. Hoeveel zijn de schulden? Best afbetalen + dan liquideren (of 3 jaar bijhouden en dan de aandelen doorverkopen).

boos
Topic Starter

#6 , 03 okt 2016 08:44

wat kunnen ze er dan nog mee doen als via de notaris ik als zaakvoerder niet meer ben en ook het gepubliceerd is in het staatsblad dat ik niet meer verantwoordelijk ben als eigenaar?

denlowie

#7 , 03 okt 2016 08:49

wat kunnen ze er dan nog mee doen als via de notaris ik als zaakvoerder niet meer ben en ook het gepubliceerd is in het staatsblad dat ik niet meer verantwoordelijk ben als eigenaar?
Je bent nog tot drie jaar na de oprichting verantwoordelijk, oprichtingaansprakkelijkheid !

En denk nu eens zelf na, wie gaat een pas opgerichte BVBA overnemen met schulden, zelfs zonder schulden zou ik het niet doen.

Maar ja doe maar, je bent het gewend om je kop in een wespennest te steken.

boos
Topic Starter

#8 , 03 okt 2016 18:34

Neen ze hebben gezegd in het contract dat zij verantwoordelijk zullen zijn

denlowie

#9 , 03 okt 2016 18:45

Neen ze hebben gezegd in het contract dat zij verantwoordelijk zullen zijn

Zo werkt dat niet, dit kan je in geen contract zetten!

Kan je ons één reden geven waarom ze u pas opgestart bvba en met schulden zouden over nemen, dit zou ik eens willen weten en ik denk dat er nog zijn die dit eens zouden willen weten !

sloeberken

#10 , 03 okt 2016 19:18

Als u gelooft in sprookjes wens ik u veel succes.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Handelspraktijken”