Borg op butaangas?

Ice
Topic Starter

Borg op butaangas?

#1 , 15 apr 2009 02:07

Koken met gasflessen (butaan) - je haalt een eerste gasfles en je betaalt een borg voor de fles.
Je haalt na verloop van tijd een tweede gasfles (om reserve te hebben) en ook daar betaal je een borg voor.

Dan gaat de fietsenwinkel dicht (pensioen) nadat je jaren daar je gasflessen kocht en je gaat bij een andere handelaar (ook fietsenwinkel) verder dezelfde gasflessen kopen.

Er wordt dan een leiding gelegd zodat je verder kunt koken op aardgas en je dus geen gasflessen meer nodig hebt en nu komt het:
nergens krijg je je borg terug want.....je moet een bewijsje van de borg hebben!
De eerste winkelier is dus gestopt/op pensioen en de tweede handelaar eist 'zijn' briefje anders kun je fluiten naar je borg.

Je krijgt nergens een gasfles zonder borg te betalen maar als je de lege gasflessen wil inleveren kun je geen borg terugkrijgen omdat je de eerste en 2de gasfles (mét borg) niet bij die handelaar kocht?!

Hoe krijg ik mijn borg terug? Of waar kan ik met mijn klacht terecht?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding