Faillisement en herstart onder nieuwe naam, kan dat??

JohanG
Topic Starter

Faillisement en herstart onder nieuwe naam, kan dat??

#1 , 02 dec 2009 16:00

Korte schets van de zaak: een dakwerker komt mijn dak volledig vernieuwen, kort na het afwerken van het dak heb ik een lek, ik vraag aan de dakwerker om terug te komen, hij schuift het op de lange baan en enkele maanden later laat hij me weten dat hij gestopt is, ik ontdek dat hij failliet is. Ik schakel een derde is om het lek te herstellen en kom te weten dat het dak slecht gelegd is en er nog andere fouten gemaakt zijn, het dak moet volledig herlegd worden. Ik maak waarschijnlijk geen enkele kans om iets terug te vorderen uit het faillisement (volgens de curator).

Nu is mijn vraag: stel dat ik ontdek dat de persoon waar ik toen contact mee had een nieuw dakwerkbedrijf heeft opgericht, kan ik dan stappen ondernemen tegen zijn nieuwe firma en op die manier proberen geld terug te vorderen? Of kan deze man ongestraft werken uitvoeren op een slechte manier en regelmatig eens failliet gaan om vervolgens een nieuwe BVBA op te richten?

Bedankt voor jullie info.
Groeten
Johan

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding