Ik heb een auto op mijn naam maar die zal ik dan maar verkopen.
Dan heb ik het geld om de schulden te betalen.
Wat bedoeld u met strafbare feiten? is het doorsluizen van een zakelijke rekening naar een spaarrekening een strafbare feit?
Inboedel zijn stoelen en een tv, maar ik zou graag geen deurwaarders aan de deur hebben maar een afbetaling plan bekomen met de curator, kan dit ook? of komen ze meteen na een faillissement het huis leeg plunderen?
Wat zal gebeuren als ik geen werk nog gevonden heb en niets kan betalen? ga ik dan de gevangenis in?
Schuld is ongeveer 30.000
1/Het doorsluizen van geld naar een andere rekening is strafbaar (diefstal)
2/inboedel verkopen is onttrekking van activa is strafbaar.
3/Neen er komen niet onmiddellijk deurwaarders, na het vonnis komt na 1 a 2 dagen de rechter commissaris en de curator tot bij jullie om een PV van inventaris op te stellen, er word ook uitleg gegeven over het verloop en de samen werking, werk zeer goed mee kan van belang zijn bij de verschoonbaar verklaring.
4/ er zal niks gebeuren als je geen werk geeft, en neen jullie moeten niet meer naar de gevangenis zoals ten tijde van Napoleon, het is geen schande om in faillissement gesteld te worden zoals vroeger je hebben ten minsten geprobeerd.
5/ 30.000€ is niet niks maar ook niet onoverkomelijk, hebben jullie nooit over wogen om een WCO aan te vragen en als zo een faillissement te vermijden , als het een winst gevende zaak is moet dit toch lukken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.