Winstgevende bedrijf failliet laten gaan

boos
Topic Starter

Re: Winstgevende bedrijf failliet laten gaan

#46 , 19 jan 2016 16:42

Jawel alles is geleverd geweest. Maar de laste bestellingen niet..schuld 30.000
Wel.geld ontvangen uiteraard en uitgegeven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter

#47 , 20 jan 2016 06:42

Ok?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#48 , 20 jan 2016 08:42

Als je de producten die bestelt zijn en betaald in stock heeft staan , levert dit dan zo snel mogelijk, dit zou strafrechtelijke gevolgen kunnen hebben, en zeker niet goed voor je verschoonbaar verklaring later.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Xenophon

#49 , 20 jan 2016 08:54

Ik denk dat denlowie al meer dan zijn best heeft gedaan om de zaken uit te leggen maar dat de vraagsteller gewoon geen flauw benul van elementaire verplichtingen heeft, noch van de consequenties van het kiezen van een VOF als vennootschapsvorm.

Daarom denk ik is er maar 1 goed advies: trek zelf, dus zonder de andere vennoten naar een (fiscaal) advocaat en laat die de zaak onderzoeken; lever wat kan geleverd worden en reeds werd betaald. Daarna zal het vermoedelijk een faillissement worden en indien ik dit alles lees zal u van veel geluk mogen spreken indien er geen strafrechtelijk staartje aan komt want dit ruikt zeer sterk naar fraude.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

boos
Topic Starter

#50 , 20 jan 2016 09:05

Hoi

Denlowie heeft inderdaad hard zijn best gedaan en ben ook tevreden dat ik kan leren.
Dit is mijn eerste onderneming en wil het natuurlijk menselijk oplossen.

Dus het is aan te raden om de goederen die in stock zijn al te leveren.
En de andere goederen die nog niet in stock zijn maar al wel betaald zijn ook te bestellen?

Maar ik zou graag zonder die andere zaakvoerders willen verder gaan omdat ze weigeren te werken.
Ik ga even langs een advocaat en vraag dit even na.
Is het mogelijk dat ik nu enkel de schuldeisers te woord kan staan en verder kan helpen en geen nieuwe bestelling aanneem, dus geen verkoopfacturen meer maak

Xenophon

#51 , 20 jan 2016 09:17

Lever wat u in stock hebt en betaald is, daar is niets verkeerd mee. Voor de rest moet u zien hoe de situatie is maar aanvaard geen nieuwe bestellingen en doe geen uitgaven meer (en zeker geen betalingen van de vennootschap naar eigen rekeningen) totdat er klaarheid is over wat u dient te doen. Tracht uw eigen belangen veilig te stellen, minstens op strafrechtelijk gebied. Zoek zo snel mogelijk advies bij een advocaat, ik weet niet of u goed beseft hoe diep u in de problemen kan raken door dergelijke toestanden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

boos
Topic Starter

#52 , 20 jan 2016 09:39

Ja ik heb een afspraak morgen bij de advocaat.
Ik zal geen bestellingen meer aannemen.
Ik zou graag de andere zaakvoerders ontzeggen van de zaak.

denlowie

#53 , 20 jan 2016 10:04

Ik zou graag de andere zaakvoerders ontzeggen van de zaak.
Dat kan een advocaat zeer snel regelen in jullie geval.

En laat hem de boeken neerleggen !

boos
Topic Starter

#54 , 20 jan 2016 22:56

Kan de advocaat regelen dat de zaakvoerders ontzegd worden?
En waarom de boeken neerleggen? als we de goederen alvast kunnen leveren en de schuldeisers op afstand kunnen houden is dit toch het beste

Xenophon

#55 , 20 jan 2016 23:03

U zit met een put van 30 000 Euro, onbeperkte persoonlijke aansprakelijkheid, zaakvoerders die geen onderscheid kunnen of willen maken tussen persoonlijke activa en activa van de vennootschap en vennootschapsgoederen verdonkeremanen, daarenboven niet met elkaar door 1 deur kunnen, een boekhouding die waarschijnlijk zo volledig is dat u er best een lucifer zou op gooien om zodoende tenminste een valabel excuus voor de lacunes te hebben etc. Waarom in hemelsnaam stoppen met dergelijk succesverhaal? Zo ongeveer de enige reden die ik zou zien om nog verder te gaan is-indien het kan georganiseerd worden- de aanzuivering van de schulden om dan de boel ordentelijk stop te zetten. Maar ik vrees ervoor in dit geval.

boos
Topic Starter

#56 , 20 jan 2016 23:39

ik kan de schuldeisers contacteren en het bedrag terug storten.
De overige producten leveren en dan kan ik de boeken neerleggen , is dit dan beter?

Als ik de boeken neerleg zonder schulden, word er dan nog een controle uitgevoerd waarom ik de boeken neerleg?

denlowie

#57 , 21 jan 2016 08:10

Als ik de boeken neerleg zonder schulden, word er dan nog een controle uitgevoerd waarom ik de boeken neerleg?
De curator weet de eerste 4 weken niet hoeveel schulden er zijn, als u hem zegt dat er geen of weinig schulden zijn zal die man daar begrip op hebben.

Bij het neerleggen van de boeken moet er een balans neergelegd worden met een lijst van de schuldeisers en de tegoeden van klanten.

denlowie

#58 , 21 jan 2016 08:17

Met wat ik op de andere post gelezen heb !!

Snel naar een advocaat !!!

Xenophon

#59 , 21 jan 2016 08:19

Met wat ik op de andere post gelezen heb !!

Snel naar een advocaat !!!
+1....en gisteren zou beter zijn geweest dan vandaag en vandaag is véél beter dan morgen.

boos
Topic Starter

#60 , 23 jan 2016 20:16

Ik heb besloten de goederen te leveren.
Beseffend dat de andere zaakvoerders elke moment het faillissement aan kunnen vragen.
En als ik geen schuldeisers meer heb dan leg ik de boeken neer en open ik een andere zaak eventueel .
klopt het dat wanneer je geen schulden hebt en de boeken neerlegt er geen curator van te pas komt of enige controle over de rekeningen?
Ik heb toch schrik dat ze ontdekken dat er geld doorgesluisd is naar prive rekeningen.

Terug naar “Handelspraktijken”