Pagina 1 van 1

Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 09:12
door RENWIN
Beste,
Wij hebben een 10 jarig contract met een bedrijf voor een bepaalde dienstverlening.
Het bedrijf in kwestie verbindt zich die dienst eenmaal per jaar , dus niet per kalenderjaar, te leveren.
Omdat het bedrijf die dienst het laatste leverde in Juli 2018, dus nu ongeveer 15 maanden geleden, stelden wij die in gebreke en willen het contract opzeggen.
Het bedrijf in kwestie wil ons nu een verbrekingsvergoeding, zoals bepaald in hun contract, laten betalen.
Wij weigeren dit omdat wij vinden dat het bedrijf zijn verplichtingen jegens ons niet nagekomen is.
Zijn wij in ons recht of ???

Graag uw advies.

Re: Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 09:17
door denlowie
Hoe is de opzeg beschreven in de verkoopsvoorwaarden !

Re: Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 10:10
door RENWIN
Daar staat dat het contract kan opgezegd worden mits aangetekend schrijven 3 maand voor eindvervaldag, dus 12/2023. Bij voortijdige opzeg is een verbrekingsvergoeding verschuldigd van 30% van de nog aan te rekenen bedragen tot vervaldag ( in ons geval dus nog 4 jaar ).
Maar wij willen ons beroepen op het feit dat het bedrijf zijn verplichtingen niet nakomt.

Re: Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 10:22
door denlowie
Laatste levering in 2019 , 2019 is nog niet ten einde !

Je kan proberen om hun voor de ondernemingsrecht bank te dagvaarden.

Resultaat van de rechtbank zal zeer moeilijk in te schatten zijn, en kan alle kanten uit !

Re: Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 10:27
door RENWIN
Klopt dat het jaar nog niet uit is maar wij interpreteren JAAR als periode van 12 maanden. Anders zou er o i in het contract 1 x per KALENDER JAAR moeten staan. Of ?

Re: Jaar of kalenderjaar

Geplaatst: 15 okt 2019 11:28
door RENWIN
Ok bedankt voor jullie inzichten. Blijft raar evenwel. Het gaat hier over brandcentrale die wettelijk 1x jaar moet worden nagezien. Als ik jullie dus correct begrijp dan zou als bv de centrale in Jan 18 en dan pas bv in dec 19, dit volgens contract zijn, niettegenstaande er dan zo’n 23 maanden tussen de 2 controles liggen. Hopelijk bekijkt de verzekeraar dat ook zo, mocht er een incident zijn en de brandcentrale niet correct functioneren.