Pagina 1 van 1

garantieverplichting

Geplaatst: 25 jul 2009 10:24
door Leo2
We hebben een laptop gekocht bij een zaak die inmiddels is stopgezet, nu hebben we met deze laptop een technisch probleem binnen de garantieperiode.

Is de groothandelaar / fabrikant nu verplicht dit op te lossen of hebben we nog verhaal naar de zaakvoerder die er inmiddels mee gestopt is ?

Geplaatst: 25 jul 2009 12:17
door Franciscus
kijk eens op die site.

http://mineco.fgov.be/protection_consumer/home_nl.htm


principe heb je op alle produkten als consument NIET als firma een wettelijke bscherming van 2 jaar.

Deze wordt in de eerste plaats geleverd via de winkel waar gekocht. Internationale firma's ontkennen dikwijls maar het is wel een Europeese regelgeving

Geplaatst: 25 jul 2009 12:17
door Vandebos
Contacteer de producent van de laptop, deze zal u verwijzen naar een lokaal verkooppunt of verzoeken dat het toestel wordt opgezonden naar een reparatiecentrum.

Heeft u de aankoopfactuur nog? Werd er een bijkomende garantieverzekering afgesloten? Vermeld al deze gegevens in uw mail/fax/brief.

Geplaatst: 26 jul 2009 20:05
door Leo2
Contacteer de producent van de laptop, deze zal u verwijzen naar een lokaal verkooppunt of verzoeken dat het toestel wordt opgezonden naar een reparatiecentrum.

Heeft u de aankoopfactuur nog? Werd er een bijkomende garantieverzekering afgesloten? Vermeld al deze gegevens in uw mail/fax/brief.
Franciscus, Vandenbos, bedankt voor jullie antwoord. De fabrikant zit in 't buitenland. Tussen hen en degene bij wie wij het kochten zit de invoerder maar die reageert voorlopig niet.
Als ik het goed begrijp kan iedere zelfstandige van de ene dag op de andere gewoon z'n zaak stopzetten en z'n klanten doodleuk doorverwijzen naar zijn leverancier (in causu de invoerder) zonder zelf nog iets verplicht te zijn qua service ?

Geplaatst: 29 jul 2009 17:44
door Franciscus
Ik ben wel iets vergeten te melden

zie deze website
http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... sp?nID=416