Beste allen,
Wij wonen in een huis dat wij al lang gekocht hebben. Wij hebben hier steeds rustig en goed gewoond. Naast ons zijn appartementen. Hier is nu een koppel ingetrokken waarvan de man het nodig vindt om garage te spelen achter het appartement in de garage. Het is soms een komen en gaan van auto's. Dit met de nodige lawaai. Soms vind hij het ook nodig om een motor een half uur aan een stuk hoog in toeren te laten draaien wat dus heel veel lawaai maakt. Ander moment spuit hij een draaiende motor af onder hoge druk met diesel ( raar maar waar, en de dieselwalmen vlogen bij ons in de tuin). Wij zijn toen telkens naar hem gegaan en geëist dat hij zijn motor zou afzetten of zou ophouden met diesel te spuiten. Maar dit met de nodige kwaadheid van hem.
Nu is het nog een komen en gaan van auto's die hij herstelt of onderhoud. Momenteel is het winter en zitten wij niet op ons terros, maar voorbije zomer was dit wel en zorgde dit voor heel wat lawaai en stankoverlast.
Is dit wel toelaatbaar? Is het niet zo dat zulke handelspraktijken die eigen zijn aan een garage hier verboden zijn vermits wij hier in een woonzone wonen?
Zij huren dit appartement. Kan ik hier ook de verhuurder voor aanspreken?
Ik vind het beter langs de verhuurder te gaan , dan geeft dit minder last met de buren.
Wat kan ik doen?
Alle dank