Ik zou graag een webshop beginnen in plantenvoeding. Het betreft hier plantenvoeding in poedervorm (bijvoorbeeld KNO3, een hoofdbestanddeel voor de fotosynthese). Deze stoffen zijn volgens de Europese wetgeven vrij te verkopen, maar ik vroeg me af of het ook toegelaten is deze stoffen te verzenden?
Op de website van bPost staat namelijk vermeld:
De stoffen zijn niet brandbaar volgens het CDC, maar vallen ze onder de noemer "chemisch product"? Op bPost is er geen definitie te vinden over wat zij beschouwen als chemisch product noch een lijst van verboden producten. Ik heb hun helpdesk al gecontacteerd, maar die weten niet meer dan ik (zij krijgen exact dezelfde tekst te zienHet versturen van bepaalde zendingen is overeenkomstig de wetgeving die van kracht is, verboden of beperkt. Het betreft onder meer:
gevaarlijke stoffen, chemische producten, ontplofbare, ontvlambare of radioactieve stoffen, bederfelijke biologische stoffen enz., behoudens de uitzonderingen en beperkingen voorzien in de Postwetgeving;

Alle stoffen worden hermetisch verpakt in een plastic zakje die luchtdicht wordt gezogen en vervolgens dicht "gelast". De afzonderlijke plastic zakjes worden vervolgens in een gewatteerde enveloppe verzonden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
BJ81