vereisten oprichten privécafé

EvelineRoels
Topic Starter

vereisten oprichten privécafé

#1 , 02 apr 2012 20:57

Hallo,
Ik wil graag een privécafé beginnen om enkele vergunningen en wetten te omzeilen.
Is het mogelijk om met enkel de juiste verzekeringen en een zelfstanig statuut een privécafé te beginnen?
Of is het onmogelijk om te beginnen zonder de bestemmingswijziging en drankenvergunning van de stad?
Wie kan mij hepen???
Dankuwel!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redrum

#2 , 03 apr 2012 09:25

Hallo,
Ik wil graag een privécafé beginnen om enkele vergunningen en wetten te omzeilen.
Is het mogelijk om met enkel de juiste verzekeringen en een zelfstanig statuut een privécafé te beginnen?
Of is het onmogelijk om te beginnen zonder de bestemmingswijziging en drankenvergunning van de stad?
Wie kan mij hepen???
Dankuwel!
Wat bedoel je dan precies met een privécafé?

Nogal wat wetten zijn niet gemaakt om omzeild te kunnen worden. Je gaat voor een horecazaak aan een aantal verplichtingen moeten voldoen. De term 'privé' gaat daar niks aan veranderen.

Turaki

#3 , 03 apr 2012 09:26

Vermoedelijk inzake het rookverbod?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 apr 2012 12:50

Zal niet lukken. Je zal zeker al een tapvergunning moeten hebben, een bestemmingswijziging aanvragen enz.., als dat zo simpel was, zouder er geen gewone cafe's meer zijn, maar allemaal privé.
Zelf privéclubs moeten aan beplaade regels voldoen. :lol: :lol:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 apr 2012 16:44

Klopt.
Het is wel zo dat de politie niet binnen mag omdat het geen openbare plaats is.
Maar er zijn wel andere diensten die WEL binnen mogen en bij vaststelling van enige overtreding is de politie WEL bevoegd.
En dit los van enig bevelschrift.
U begeeft zich op HEEEEEL glad ijs.

Terug naar “Handelspraktijken”