Enkele jaren terug installeerden we een betere voeding in één van de cd-spelers in onze zaak, geleverd door een Nederlandse fabrikant waarvan we destijds ook dealer waren.
Een dik jaar terug, in onze vorige locatie, toen we nog dealer waren van het merk dat deze ugrade modules maakt, ging de module stuk: de cd-speler starte niet meer op, en als we de originele voeding er terug inzetten, werkt hij terug.
Dus module opgestuurd. En ondertussen hebben we al zowat alle excuses mogen aanhoren, ondanks het feit dat deze module 5 jaar onder garantie is, en volgens de fabrikant bij het opsturen dus nog recht had op garantie.
Excuses zoals:
- dit is geen prioriteit voor ons
- ik heb geen tijd
- heb een show bla bla bla
en recent
- de module is niet meer in productie dus vervangen wordt lastig ....
en vandaag
- voeding is niet belangrijk gezien je toch al alternatief hebt
- ik zou ervoor een proefopstelling moeten maken en geen tijd, want de cd-speler die jij hebt, hebben we al lang niet meer (hij verkoopt dus niet deze cd-speler, maar een soort opwaardering ervoor)
We zijn ondertussen ook met deze leverancier gestopt (zonder namen te noemen) omwille van nog ander zaken die foutlopen zoals het leveren aan een collega die de sociale zekerheid oplicht (zie andere topic), maar wat hier gebeurt is een schande voor de industrie. Garantie is garantie en dit moet de leverancier maar nakomen zonder uitvluchten en rond de pot draaien.
Dus hoe kunnen we alsnog een werkende module onder garantie terugkrijgen ?
De voeding kost slechts 221 euro aankoop en de fabrikant weet ook dat het voor dat bedrag niet de moeite loont een procedure te starten.