Ik heb onlangs bericht van een advocaat gekregen dewelke 1 van mijn leveranciers (garage) verdedigd.
In deze brief stond dat ik een achterstallig saldo heb van 4 facturen.
Probleem bij deze facturen is dat er in de algemene voorwaarden het volgende vermeld staat:
1. Elk faktuur is contant betaalbaar
2. Bij niet-betaling der faktuur is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekstelling verschuldigd:
2.1 Een verwijlintrest ten belope van 1,5% per maand van het faktuurbedrag.
2.2 Een forfaitaire vergoeding van 10% van het faktuurbedrag (met een minimum van € 25)
3. Protest met betrekking tot de gefaktureerde levering en/of dienstverlening, moet ons per aangetekend schrijven, binnen de 8 dagen na faktuurdatum bereiken.
4. In geval van betwisting is de rechtbank van ambtsgebied waarbinnen onze maatschappelijke zetel zich bevindt bevoegd.
Het volgende probleem doet zich dus voor:
1. Vervaldatum is hetzelfde als factuurdatum maar facturen werden steeds opgestuurd, nooit direct meegegeven.
2. In hun algemene voorwaarden zeggen ze dat iedere factuur contant betaalbaar is (artikel 1)
Overigens werden alle andere facturen steeds contant betaald bij afhaling van de wagen(s) en werd de factuur steeds opgestuurd of direct meegegeven.
Mijns inzien volgen zij hun eigen algemene voorwaarden niet op en wordt ik hier nu op afgerekend... Wat kan ik hier aan doen?