Een tijdje terug kreeg ik van een bedrijf een e-mail ivm. een dommiciliëring die niet was doorgegaan. Op zich niets speciaals, alleen vond ik de toon nogal aanvallend. Ik kreeg om te beginnen het bevel om voor diezeldfde dag 18u00 een betalingsbewijs door te mailen, te faxen, wat ik nogal kort dag vond. Bovendien moest ik plots een borg ophoesten.
Ik was op dat moment al halvelings aan het overwegen om mijn contract op te zeggen: ik wil een maandelijkse facturatie, en geen wekelijske.. Wat heb je anders aan een tankkaart? Dezelfde e-mail kreeg ik in briefvorm, maar dan een week later... MET DEZELFDE TERMIIJN...
Ik wou hieromtrent een e-mail opstellen, maar het is een drukke periode geweest. We zijn nu 2 weken later, en ik heb er nog geen werk van kunnen maken.
Vandaag ontving ik dan een ingebrekestelling. De brief is opgesteld op 18/07/2012. Hier in wordt gezegd binnen de 2 werkdagen na het opstellen van brief een betalingsbewijs te moeten opsturen. De brief was net zoals de mail nogal aanvallend van aard, maar belangrijker... de periode die vermeld wordt in de brief was al verlopen voor het aankomen van de brief...
Is dit soort van praktijken aanvaardbaar?