Rechten van online shopping.
Geplaatst: 24 dec 2012 10:14
Ik kocht op 19 oktober een Raspberry Pi bij RS components(uk), ik wist vooraf dat er vertragingen waren bij de leveringen. Mijn ordernummer zou geleverd worden tegen midden november. Hun delays liepen verder achteruit, totdat uiteindelijk mijn PI werd verzonden (delivery tables), hun "dispatch mail" verstuurd op 11 december vertelde me dat mijn raspberry pi verstuurd was en dat binnen de 5 dagen het item bij mij zou zijn. (binnen Europa), daarenboven beloofden ze dat "alle" items voor kerstmis bij de kopers zouden zijn. Vandaag is hij er evenwel nog steeds niet, en er is geen mogelijkheid om het verstuurde item te tracken via de normale wegen. (Bpost tracking, DHL tracking, ...)
In hun terms of service staat het volgende vermeld :
Alvast bedankt,
mvg,
Svenn
In hun terms of service staat het volgende vermeld :
En op de eu website voor online shopping staat dit :Any non-delivery of the products (in which case the time limit is within 10 days of the estimated despatch date). In this case RS shall deliver the undelivered products or refund the price of the undelivered products.
In hun eerste 'you have ordered' - mail staat dit vermeldYour purchase should be delivered within 30 days unless you agree otherwise with the seller
Als bedrijf failen ze erg hard, ik koop er nooit meer iets, maar de vraag is, wat kan ik tegen hen nu beginnen ? Ik heb geen bewijs of het pakketje al dan niet verstuurd is ... Ik heb wel bewijs dat ik het gekocht heb, maar hoe bewijs ik dat ik het nooit ontvangen heb ?Despatch expected within 6 week(s)
Alvast bedankt,
mvg,
Svenn