enmanszaak kinderdagverblijf

michielsena
Topic Starter

enmanszaak kinderdagverblijf

#1 , 07 feb 2013 12:59

Hallo iedereen,

Ik denk eraan een kinderdagverblijf op te starten (eenmanszaak). Nu ben ik aan het overwegen welk het beste is qua boekhouding. Is het best van alle kosten post per post in te brengen of werken met een kostenforfait?

Kan ik als eenmanszaak (met 1 werknemer in dienst) werken met kostenforfait of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
hanse

#2 , 07 feb 2013 13:15

als u onder de personenbelasting wat het geval is met een éénmanszaak kan u met de kostenforfait
werken.

ik zou aanraden om alle documenten gedurende het jaar bij te houden en nadien een berekening te doen of de forfait of de werkelijke beroepskosten het interessantste zijn

in mijn ervaring is de forfait dikwijls gunstiger maar het hangt wat van af (vb hoeveel is de huur, dient er een handelsfonds overgenomen te worden enz...)

michielsena
Topic Starter

#3 , 08 feb 2013 17:54

Hoe zit het dan met de loonkost? Wordt deze apart geteld bij de forfaitaire kost of is die inbegrepen in het forfait van 16 euro per dag per kind?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”