Verbrekingsvergoeding: wat is realistisch?

Brian
Topic Starter

Verbrekingsvergoeding: wat is realistisch?

#1 , 28 mar 2013 13:27

Beste,

Vorig jaar een contract met looptijd van 1 jaar aangegaan met een nieuwe klant. Alles goed en wel, tot de klant na enkele maanden een (mondeling overeengekomen) relatief korte pauze inlast voor bepaalde duur (een drietal weken) owv financiële redenen. Deze duur is inmiddels verstreken, en die klant betaalt ook zijn laatste factuur niet, ondanks herhaalde aanmaningen. Er moesten nog ongeveer een vijftal maanden gepresteerd worden.

Mijn vraag is nu: wat is realistisch om te verwachten qua verbrekingsvergoeding? Een viertal maanden, of een bepaald percentage van wat normaal zou moeten betaald worden over die vijf maanden? Zelf heb ik hier ook kosten door gemaakt en imagoschade geleden (onbetaalde facturen), die feitelijk niet nodig waren wat mij betreft.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako

#2 , 02 apr 2013 14:53

wat heb je hierover in je algemene voorwaarden staan? Of in het individueel contract met de klant?

Brian
Topic Starter

#3 , 02 apr 2013 16:06

In het contract met de klant staat hierover niets opgenomen. In de algemene voorwaarden staat hier ook niets vermeld. Mijn raadsman zegt echter dat een genomen maandelijks gemiddelde moet betaald worden voor de termijn die uitgedaan wordt. Dit gemiddelde wordt gebaseerd op de facturen van reeds gepresteerde maanden.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”