Pagina 1 van 1

Verbrekingsvergoeding: wat is realistisch?

Geplaatst: 28 mar 2013 13:27
door Brian
Beste,

Vorig jaar een contract met looptijd van 1 jaar aangegaan met een nieuwe klant. Alles goed en wel, tot de klant na enkele maanden een (mondeling overeengekomen) relatief korte pauze inlast voor bepaalde duur (een drietal weken) owv financiƫle redenen. Deze duur is inmiddels verstreken, en die klant betaalt ook zijn laatste factuur niet, ondanks herhaalde aanmaningen. Er moesten nog ongeveer een vijftal maanden gepresteerd worden.

Mijn vraag is nu: wat is realistisch om te verwachten qua verbrekingsvergoeding? Een viertal maanden, of een bepaald percentage van wat normaal zou moeten betaald worden over die vijf maanden? Zelf heb ik hier ook kosten door gemaakt en imagoschade geleden (onbetaalde facturen), die feitelijk niet nodig waren wat mij betreft.

Alvast bedankt

Re: Verbrekingsvergoeding: wat is realistisch?

Geplaatst: 02 apr 2013 14:53
door dako
wat heb je hierover in je algemene voorwaarden staan? Of in het individueel contract met de klant?

Re: Verbrekingsvergoeding: wat is realistisch?

Geplaatst: 02 apr 2013 16:06
door Brian
In het contract met de klant staat hierover niets opgenomen. In de algemene voorwaarden staat hier ook niets vermeld. Mijn raadsman zegt echter dat een genomen maandelijks gemiddelde moet betaald worden voor de termijn die uitgedaan wordt. Dit gemiddelde wordt gebaseerd op de facturen van reeds gepresteerde maanden.