Aankopen investeringsmaterialen met afbetalingsregeling

Kingafric
Topic Starter

Aankopen investeringsmaterialen met afbetalingsregeling

#1 , 05 apr 2013 00:11

Iemand een antwoord op het volgende?

Stel dat ik vandaag beslis om materialen over te kopen van een firma x.
Deze materiaal zijn voor mij investeringen en dienen om mijn projecten te verwezenlijken.
Met firma x wordt er overeengekomen dat ik de materialen oo een termijn van 6 maand mag terugbetalen/afbetalen.
Wat als die firma binnen twee maanden failliet gaat. Blijft dan de betalingsafspraak behouden en betaal ik verder aan de curator of word de verkoop ontbonden, de goederen aaangeslagen en alsnog verkocht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 apr 2013 07:31

2 maanden en failliet gaan dit zit nog in de verdachte periode, opletten dat er geen linken bij het faillissement naar u zijn , maar anders is het zo dat je verder betaalt aan de curator.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ganapathi tantre

#3 , 06 apr 2013 10:17

Ik zou zelfs durven zeggen om ofwel het kontrakt te laten registeren ofwel om origineel van de overeenkomst door tegenpartij naar jou op te sturen met adresvermelding op document en aangetkend. Zo kan niemand twijfelen aan de initiele overeenkomst alsook de bedoeling en moet een eventuele curator zichwaarschijnlijk houden aan de afspraken.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”