Rechtbank van Koophandel

franky123
Topic Starter

Rechtbank van Koophandel

#1 , 20 jan 2014 18:46

Hallo,

deze morgen moest ik verschijnen als verweerder voor de RVK.Door gezondheidsproblemen kon ik mijn 1e conclusietermijn niet benutten maar mijn 2e wel. Deze morgen diende er een vonnis te komen maar de raadsman van de tegenpartij stuurde zijn kat met als excuus dat hij een fax had gestuurd naar mij met de vraag om 1 maand uitstel (ik heb geen fax zo dus das een leugen int kwadraat).

De rechter besloot om deze zaak op "de rol" te zetten.

Kan ik met die leugen van de advocaat van hen iets aanvangen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2014 18:56

Je liep het risico dat eiser de wering uit de debatten van je conclusie zou gevraagd hebben als hij zelf niet meer beschikte over een termijn om op jou conclusie te antwoorden.

Door de verzending naar de rol zijn de dwingende conclusietermijnen die vroeger bepaald werden vervallen.

Met die leugen kan je op procedureel vlak niets aanvangen. Je kan hoop en al klacht neerleggen bij de stafhouder van de Orde van Advocaten, maar zelf zal je daar niets aan hebben.

Je had je op de zitting kunnen verzetten tegen een uitstel/verzending naar de rol en de behandeling kunnen eisen (alhoewel de voorzitter toch beslist wat hij doet).

franky123
Topic Starter

#3 , 20 jan 2014 19:43

Je liep het risico dat eiser de wering uit de debatten van je conclusie zou gevraagd hebben als hij zelf niet meer beschikte over een termijn om op jou conclusie te antwoorden.

Door de verzending naar de rol zijn de dwingende conclusietermijnen die vroeger bepaald werden vervallen.
De eiser had in zijn conclusie al gevraagd om mijn verdere conclusies te weigeren! Als ik het goed begrijp kan ik mijn gebruikte conclusietermijn WEL gebruiken als het nu behandeld zal worden?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jan 2014 23:29

De zaak werd naar de rol verzonden.

Dus zijn er geen conclusietermijnen meer. U kan een conclusie neerleggen.

Terug naar “Handelspraktijken”