factuur laat op zich wachten - rechten en plichten

honey006
Topic Starter
Berichten: 2

factuur laat op zich wachten - rechten en plichten

#1 , 12 feb 2014 09:35

wij hebben in november ( en in de zomer) een loodgieter laten komen voor onze verwarming te vervangen. Dit heeft veel voeten in de aarde gehad met toen al slechte communicatie. vlak voor hun tweede bezoek in november hebben wij een tussentijdse factuur gekregen, maar tot hiertoe nog nooit een afrekening met details of niets. Dus ik heb al verschillende keren contact met hen gehad om de eindfactuur te maken, nu hebben ze tot hiertoe nog altijd niets gestuurd. Ze hebben beloofd eind deze week iets op te sturen. Nu was mijn vraag wat kan ik nog ondernemen als we eind deze week weer niets krijgen en wat zijn mijn rechten en plichten? Het lastige is dat we totaal geen idee hebben van hoeveel het juist gaat zijn, we hebben een offerte gehad maar hebben een paar extras gevraagd die niet op de offerte staan en zouden dit graag willen weten zodat we ook verder kunnen met het budget van de verbouwing.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2014 10:00

De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijftiende kalenderdag van de maand volgend op de maand waarin de BTW opeisbaar is geworden over het geheel of een deel van de prijs (BTW KB nr. 1).

Dus hem aangetekend ingebreke stellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”