Boekhouder factuur?

Pagina
Topic Starter

Boekhouder factuur?

#1 , 27 mar 2014 21:05

Hallo,

Nota bene mijn boekhouder die 1 jaar geleden mijn bijberoep op mijn vraag (vrijwillig) stopgezet heeft, komt er nu achter dat hij voor enkele diensten geen factuur opgemaakt heeft en wil deze vergoed zien. Er is dus nooit een factuur opgemaakt naar mij, heb voor deze diensten nooit een prijsopgave gekregen, noch verbintenis getekend. Het gaat oa voor belastingsindiening blijkbaar.

Buiten het feit dat dit zeer slordig is voor een boekhouder, die dus maanden op voorhand wist dat ik ging stoppen, blijft er natuurlijk de vraag in hoeverre dit nog kan gelden.
Ik las dat "De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijftiende kalender dag van de maand volgend op de maand waarin de BTW opeisbaar is geworden" sinds 2013. In hoeverre is dit van toepassing of zijn er nog andere regels?

Kan men nu nog een factuur opmaken?
Is er een verschil omdat dit in bijberoep was?

Hartelijk dank.
P.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2014 07:24

Er bestaat wel degelijk een bewijs dat hij de belastingen heeft ingevuld, nl de elektronische aangifte, dus die factuur zal moeten betaald worden, maar het is wel zijn taak nu om dit recht te zetten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2014 10:32

Ik las dat "De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijftiende kalender dag van de maand volgend op de maand waarin de BTW opeisbaar is geworden" sinds 2013. In hoeverre is dit van toepassing of zijn er nog andere regels?
Dit is voor de toepassing van de btw-wetgeving. Dit doet geen afbreuk aan het feit dat een factuur die na verloop van deze periode wordt opgemaakt voor geleverde prestaties wel degelijk moet betaald worden.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”