verbreking samenwerking door nieuwe voorwaarden

robin1975
Topic Starter
Berichten: 29

verbreking samenwerking door nieuwe voorwaarden

#1 , 20 apr 2014 18:04

In 2010 gingen wij een samenwerking aan bij een verkoopsagentschap (toeleverancier van meubels) nadat zij ons gecontacteerd als potentiële verkoper van hun producten.

Onze manier van werken werd hen duidelijk uitgelegd en we hebben gedurende bijna 4 jaar hun producten gepromoot en verkocht. De verkoop ging voornamelijk via internet (webshop zonder toonzaal). Er is nooit een overeenkomst ondertekend hoe deze samenwerking moest verlopen. Wel hebben we elk jaar een leveranciersfiche ontvangen met weergave van de kortingen op de verkoopprijzen.

Nu verklaren ze plots dat wij hun producten niet meer mogen verkopen aangezien wij werken via webshop en zij enkel nog willen werken met dealers met showroom en nog een paar andere randvoorwaarden... Voorwaarden die in het verleden nooit werden aangehaald.

Voor ons betekent dit een verlies van inkomsten in de toekomst en zitten we met kosten die gemaakt zijn in het verleden (reclame, website, tijd voor het ontvangen van mogelijke klanten,...) en kosten die we in de toekomst moeten maken om dit gat op te vangen (website, tijd die nodig is om een andere toeleverancier te zoeken,...)

Is hier sprake van een eenzijdige verbreking van een overkomst (mondeling) en wat zijn de mogelijkheden om dit verlies te verhalen op deze firma.

Wij horen graag jullie gestaafde antwoorden en/of bemerkingen om dit probleem op te lossen.

Graag willen wij op een correcte manier in communicatie gaan met deze toeleverancier om alsnog een oplossing te vinden waar alle partijen zich in kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding