Dagvaardig na betalen van factuur

Spoon2014
Topic Starter

Dagvaardig na betalen van factuur

#1 , 27 jul 2014 10:55

Hallo,

Ik wil graag een antwoord op het onderstaande:

Wij betaalde (te laat) een factuur op 05.05.2014 van zo'n 350€, één maand later werden wij alsnog gedagvaard en kwam onze zaak voor de vrederechter. Deze had ons bijkomend veroordeeld tot een betaling van 54€ en de gerechtskosten en een deurwaarder.

Allez ik sta in Belgie van niets meer te kijken, maar dit lijkt me erg bizar, wie heeft ook zoiets al voor gehad en/of kan dit zomaar? Vanwaar dan een vrederechter!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2014 11:34

En waarom moet u 54 euro betalen?

Hebt u zich in de procedure voor de vrederechter verdedigd of werd het vonnis uitgesproken bij verstek?

En hebt u deze vordering in betaling van 54 euro betwist?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2014 11:54

Hoeveel later heb je betaald? Mogelijks heb je diverse aanmaningen laten liggen, en is schuldeiser naar VR gestapt. Alvorens er een zittingsdag werd bepaald heb jij betaald, en bent niet verder naar de rechtszaak bezig geweest. Nu krijg je dan de rekening. Zit is er ver naast?

Reclame

T.H.

#4 , 12 aug 2014 15:57

Dat klinkt een beetje als de klassieker van de kerel die een factuur ontvangt die laat liggen de dagvaarding voor de hoofdschuld, intresten, schadebeding, enz. ontvangt, besluit enkel de hoofdschuld te betalen en totaal verbaasd registreerd dat hem ook schadebeding en nalatigheidsintresten moet ophoesten.

Maar zonder meer informatie kan ik niets verders zeggen.

Terug naar “Handelspraktijken”