Pagina 1 van 1

Overdreven kosten herstelling

Geplaatst: 12 aug 2014 10:58
door wouterdeprez
Beste,

wij baten een (modern) wassalon uit. Verleden jaar zijn er de volgende 2 pannes geweest:
- Een wasmachine gaf een foutmelding. Volgens de installateur was de motor stuk. We hebben hier een bestek ter herstelling van ongeveer 500€ van ontvangen dewelke wij hebben aanvaard.
- Een andere wasmachine was ook defect rond dezelfde tijd. Na telefonisch onderhoud met de installateur vertelde deze ons dat het een defecte deurknop betrefte en dat de herstelling ongeveer 100€, max. 200€ zou kosten.

Ivm. de eerste herstelling is men tot 4 keer moeten terugkomen, daar er telkens iets anders defect bleek (wasmachine onmiddelijk terug defect na herstelling). De totale factuur liep hier op tot 2.000€..
Ivm. de tweede herstelling was de oorzaak blijkbaar iets anders (defecte motor controller). Totale kost 1.000€ (zonder dat men ons hierover iets gezegd had en al zeker zonder dat we hierover ons akkoord hadden gegeven, we wisten dit pas wanneer we de factuur hadden ontvangen).

We hebben alle betreffende facturen op dat moment telefonisch, via mail, en per post geprotesteerd. Men blijft echter aanmaningen sturen en dreigen met gerechterlijke actie.

Kunnen we hier iets aan doen? En zoja, wat zijn de eventuele mogelijke stappen die we zouden kunnen ondernemen?

Alvast bedankt.

Re: Overdreven kosten herstelling

Geplaatst: 12 aug 2014 12:42
door Chaccamacca
???

Re: Overdreven kosten herstelling

Geplaatst: 12 aug 2014 15:36
door T.H.
@ wouter:

Bon... ik ben eerder pessimistisch dat je op dit Forum een Expert gaat vinden m.b.t. Kosten gemaakt den onderhoud van semi-industriele wasmachines.

Het juridisch aspect:

U hebt dus een (een alleen een) orderbon ondertekend over 500 Euro? Heb ik dat juist begrepen?

Dan kreeg u in de plaats van de verwachte factuur een factuur over 2000 Euro? Deze factuur hebt u dan in een redelijke termijn per mail geprotesteerd. Was dat een algmeeen of een bijzonder Protest? Welk Element van de factuur hebt u geprotesteerd? Enkel de prijs? Of ook dat de dienstverlener de grenzen van de contractrelatie hebben overschreden?

u werd in gebreke gesteld... stond daar iets over de protest?

Misschien kunt u in dit Forum copy and pasten wat u in uw protest hebt geschreven?

Groeten,

Tom



@ Chaccamacca: Heb je ook ergens iets nuttigs toe te voegen?