Economie en financien

andygeraerts
Topic Starter

Economie en financien

#1 , 09 sep 2014 19:25

Beste,

ik weet niet goed waar ik terecht kan met mijn vraag. Daarom stel ik deze hier:

Enkele jaren geleden hebben wij een huis gekocht. Al snel bleek dat wij wekelijks een 4tal brieven kregen van deurwaarders op naam van een bedrijf waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd bleek te zijn op mijn adres.

Wij dachten dat dit probleem wel zou wegvallen maar niets was minder waar. Deurwaarders bleven maar aankloppen.

Wij hebben dan de pers ingeschakeld waardoor er eindelijk iets ondernomen is.

Het bleek een firma te zijn die zijn maatschappelijke zeten vals op ons adres geplaatst had.

Wij hebben hier veel hinder en schaamte door ervaren daar de deurwaarders zelfs gewoon de post gingen binnenbrengen bij de buren.

Vandaag ontving ik een brief van het ministerie justitie (parket tongeren) Waar ze me laten weten dat ze dat bedrijf hebben failliet verklaard en deze wordt uitgenodigd op de rechtbank voor het valselijk plaatsen van hun maatschappelijke zetel.

Ze laten ons ook weten wanneer deze zitting zal plaatsvinden.

Mijn vragen:

1.Moest mijn notaris dit niet opgemerkt hebben bij de aankoop van het huis??

2. Kunnen wij hiervoor een schadevergoeding kriijgen ?? of iets anders ?daar wij een uitnodiging krijgen voor de zitting?

Wat is jullie idee hierover?

Groeten,

Andy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andygeraerts
Topic Starter

#2 , 15 sep 2014 14:25

Is er niemand die mij een antwoord kan geven?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2014 14:33

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 45#p248345" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ma#p203167" onclick="window.open(this.href);return false;

In principe had u dat via uw kwartierinspecteur kunnen regelen die stelt PV op voor parket en die zetten verder de nodige stappen. (vonnis van schrapping en vermelding in kruispuntbank)
Ook via gemeente die dan de kwartierinspecteur in kennis stellen.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 sep 2014 14:48

1.Moest mijn notaris dit niet opgemerkt hebben bij de aankoop van het huis?? Neen

2. Kunnen wij hiervoor een schadevergoeding kriijgen ?? Het bedrijf is failliet...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Handelspraktijken”