Even ter info: de curator van het failliet van SABENA heeft de zaak ook nog steeds niet afgesloten.Hoelang mag het duren eer de curator de zaak afsluit (ik heb zo de indruk dat de curator de zaak op de lange baan stuurt omdat er nogal wat geld in kas is, en zichzelf zal "zegenen" tot het geld op is)
dit kan men moeilijk zeggen , maar dit is u probleem niet, en er zal ook geen rechtszaak komen tussen de hoofdleverancier en de curator, hij voert ook maar uit onder controle van de rechter commissaris, en de jaarlijkse controle van de rechtbank zelf via zijn jaarlijksverslag.Hoelang kan het duren eer de rechtbank zich uitspreekt over het dispuut tussen de curator en de hoofdleverancier.
dit zal je met de curator moet afspreken, hij vertegenwoordigd het failliete bedrijf.Kunnen wij de montagekost in mindering brengen van de totaalkost ? (wij hebben 3 offertes laten opmaken door verschillende installateurs)
Neen, elk jaar moet de curator een verslag indienen bij de rechtbank.Is er sowieso controle over de werkzaamheden van de curator. Kunnen wij daar inzicht in krijgen ?
Zolang als de curator het nodig acht, 10 jaar en meer zijn geen uitzonderingen, wanneer er geen eigendommen in het failliete boedel zit kan dit snel af gesloten worden 1 a 2 jaar.Hoelang mag het duren eer de curator de zaak afsluit (ik heb zo de indruk dat de curator de zaak op de lange baan stuurt omdat er nogal wat geld in kas is, en zichzelf zal "zegenen" tot het geld op is)
Doe dit persoonlijk dan weet je onmiddellijk waar je staat.Moet ik de curator benaderen via mijn advocaat, of kan ik zelf rechtstreeks ermee praten?
Bespreek dit toch ook eens met de curator, en wat u hem nog verschuldigd bent, daar kan je over onderhandelen.Mag ik op eigen initiatief iemand aanspreken om de montage te doen?
Daar komt geen rechtszaak van.Heeft dit gevolgen als de rechtbank toch de hoofdleverancier gelijk heeft, en deze dan aan mijn deur staat om zijn centen te recupereren.?
Hoe zit het met het eigendomsrecht ? is het definitief onze eigendom wanneer de goederen op ons bedrijf geleverd zijn ? kan de hoofdleverancier dit nog opeisen ?
Ik kan me niet inbeelden als dit in de verkoopsvoorwaarden staat, en deze goederen zijn al door verkocht zoals hier in het geval dat men ze gaan terug halen, enkel de curator zou dit kunnenik heb ooit wel eens een contract gezien waarbij een machine eigendom bleef van de installateur tot de installatie afgewerkt was en alles betaald was. ZOu zoiets geen probleem kunnen opleveren in een faillissement? (dan in de versie van "de machine blijft eigendom van de hoofdleverancier tot..."?)
(just my 2 cents)
Er is echt wel een rechtszaak aangespannen tussen de hoofdleverancier en de curator.dit kan men moeilijk zeggen , maar dit is u probleem niet, en er zal ook geen rechtszaak komen tussen de hoofdleverancier en de curator, hij voert ook maar uit onder controle van de rechter commissaris, en de jaarlijkse controle van de rechtbank zelf via zijn jaarlijksverslag.Hoelang kan het duren eer de rechtbank zich uitspreekt over het dispuut tussen de curator en de hoofdleverancier.
dit zal je met de curator moet afspreken, hij vertegenwoordigd het failliete bedrijf.Kunnen wij de montagekost in mindering brengen van de totaalkost ? (wij hebben 3 offertes laten opmaken door verschillende installateurs)
Neen, elk jaar moet de curator een verslag indienen bij de rechtbank.Is er sowieso controle over de werkzaamheden van de curator. Kunnen wij daar inzicht in krijgen ?
Zolang als de curator het nodig acht, 10 jaar en meer zijn geen uitzonderingen, wanneer er geen eigendommen in het failliete boedel zit kan dit snel af gesloten worden 1 a 2 jaar.Hoelang mag het duren eer de curator de zaak afsluit (ik heb zo de indruk dat de curator de zaak op de lange baan stuurt omdat er nogal wat geld in kas is, en zichzelf zal "zegenen" tot het geld op is)
Dit kan, wanneer de goederen nog in de inventaris van het faillissement zit maar toch niet als deze al verkocht is, zoals in u geval.De hoofdleverancier beroept zich op het eigendomsrecht (de goederen blijven onze eigendom zolang ze niet volledig betaald zijn)
Dit is zeer goed voor deze advocaten, maar de wet zullen ze toch moeten volgen!De hoofdleverancier beschikt over een bataljon advocaten
tenzij natuurlijk de koper wist dat die goederen geen eigendom waren van het bedrijf dat failliet gegaan is, maar daar kan je in deze niet van uitgaan, vermoed ik.Dit kan, wanneer de goederen nog in de inventaris van het faillissement zit maar toch niet als deze al verkocht is, zoals in u geval.
Er is toch geen enkel koper die gaat vragen, "zijn de geleverde goederen wel betaald".
tenzij natuurlijk de koper wist dat die goederen geen eigendom waren van het bedrijf dat failliet gegaan is, maar daar kan je in deze niet van uitgaan, vermoed ik.