eenmalig factureren als niet zelfstandige

kathyd
Topic Starter

eenmalig factureren als niet zelfstandige

#1 , 20 nov 2014 12:00

Ik ben op dit moment sinds 1 september 2014 in TBS58+ (onderwijs) en krijg hiervoor een uitkering van het ministerie van onderwijs. Ik ga vanaf januari 2015 ook als zelfstandige in bijberoep werken, ik weet ook reeds welk bedrag ik mag bijverdienen en weet ook hoe ik dat moet melden aan het ministerie. Mijn vraag: ik krijg de kans om nog in december 2014 twee workshops te geven in een school. Aangezien ik nog geen zelfstandige ben, heb ik nog geen ondernemingsnummer. Het gaat om een bedrag van 600 euro, ik weet dat ik dit bedrag in 2014 nog mag bijverdienen zonder de grens te overschrijden, aangezien dit de eerste bijverdiensten zijn sinds 1 september 2014. Kan/mag ik factureren aan de school en zo ja, hoe doe ik dat dan?Alvast bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2014 12:34

Een particulier kan onmogelijk een factuur maken, je kan enkel een kostennota maken, zonder BTW weliswaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 20 nov 2014 12:46

En als dit aansluit bij uw activiteit als zelfstandige de maand daarop, weet ik niet of de fiscus dit nog gaat aanvaarden. Het zou wel eens kunnen dat ze u dan al vanaf december 2014 als zelfstandige gaan bekijken.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2014 12:48

Het zou wel eens kunnen dat ze u dan al vanaf december 2014 als zelfstandige gaan bekijken.

Met het gevolg dat je het 4 kw sociale bijdrage volledig zal moeten betalen (ieder begonnen kw moet betaald worden)
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 20 nov 2014 13:41

Waarom niet gewoon vroeger zelfstandig beginnen? Enkel dan ben je in orde.

Terug naar “Handelspraktijken”