Contract cocktailmachine

Diels01
Topic Starter

Contract cocktailmachine

#1 , 03 dec 2014 16:30

Beste,

Graag had ik een vraag gesteld ivm een cocktailmachine dat wij in onze zaak hebben staan.

Het zit als volgt: Mijn vriendin is in Juli 2013 voor de helft in een bestaande BVBA gestapt om een horecazaak mee uit te baten. De andere helft was in handen van de BVBA die tot dan toe 100% van de zaak in handen had. De dagdagelijkse leiding is toen overgedragen naar de BVBA waar mijn vriendin ingestapt is. Voor de andere BVBA zijn toen ook alle zaakvoerders ontslagen en een nieuwe aangesteld.

Nu had dus iemand van de oude zaakvoerders na 01/07/13 (nl. April 2014) een afspraak gemaakt om een cocktailmachine te laten installeren. Nu was mijn vriendin hier niet echt voorstander van maar omdat er geen contract was en dus ook geen voorwaarden buiten de maandelijkse huur en borg van de machine hebben ze geopteerd om het uit te testen. In de zomermaanden bracht deze machine dan ook genoeg op voor de wekelijkse huur maar nu in de wintermaanden blijkt dit niet zo te zijn.

Ondertussen had ik de andere 50% overgenomen en zijn we volledig eigenaar van de zaak, maar bij deze overname staat deze huur ook niet
in het contract.

Nu heb ik contact opgenomen met de firma en zij beweren dat wij vast zitten omdat er huur betaald is en
daarmee ingestemd hebben met de machine en nu proberen ze ons alsnog een 2 jarig contract te laten tekenen.

In ons voordeel volgens mij: -De overeenkomst is niet rechtsgeldig omdat de persoon met wie zij een
afspraak hadden via mail geen zaakvoerder meer was.
-Nooit contract getekend dus ook niet akkoord gegaan met een 2-jarige
huurovereenkomst of wekelijks bedrag.

In ons nadeel: -betaling borg en huurbedragen.

Wat denken jullie staan wij sterk genoeg om dit onmiddelijk op te zeggen en stop te zetten?

Met vriendelijke groeten,
Diels01

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 03 dec 2014 19:12

Als ik het goed begrijp, hebt u geen geschreven contract.

Dus er is ook geen minimumduur van de overeenkomst bepaald?

Dan kan u probleemloos de overeenkomst beëindigen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

j.demoor

#3 , 05 dec 2014 10:40

“Art.69.Het uittreksel uit de oprichtingsakte van vennootschappen...bevat :...9° de aanwijzing van de personen die gemachtigd zijn de vennootschap te besturen en te verbinden, de omvang van hun bevoegdheid en de wijze waarop zij deze uitoefenen, hetzij alleen, hetzij gezamenlijk, hetzij als college...Art.73.De bekendmaking geschiedt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, binnen vijftien dagen na de neerlegging...Art.74.Overeenkomstig de vorige artikelen worden neergelegd en bekendgemaakt :...2° het uittreksel uit de akten betreffende de benoeming en ambtsbeëindiging van :a) de personen die gemachtigd zijn de vennootschap te besturen en te verbinden...Art.76.De akten en gegevens waarvan de openbaarmaking is voorgeschreven, kunnen aan derden niet worden tegengeworpen dan vanaf de dag dat zij bij uittreksel of in de vorm van een mededeling in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad zijn bekendgemaakt, tenzij de vennootschap aantoont dat die derden er tevoren kennis van droegen. Derden kunnen zich niettemin beroepen op akten die nog niet bekendgemaakt zijn.”(7 mei 1999 Wetboek van Vennootschappen)

‘Nu had dus iemand van de oude zaakvoerders na 01/07/13 (nl. April 2014) een afspraak gemaakt om een cocktailmachine te laten installeren.’

Onderzoek wie in april 2014 ,met inachtneming van voornoemde wetsbepalingen, gemachtigd was de vennootschap te besturen en te verbinden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Diels01
Topic Starter

#4 , 23 jan 2015 14:44

Ok bedankt allemaal.

Diels01
Topic Starter

#5 , 13 mei 2015 09:08

Ondertussen is de machine een dikke 2 maand geleden weggehaald en heb ik
niets meer van deze firma vernomen, dus ik denk dat dit in orde gaat komen.

Mvg Bram

Terug naar “Handelspraktijken”