Beste,
Graag had ik een vraag gesteld ivm een cocktailmachine dat wij in onze zaak hebben staan.
Het zit als volgt: Mijn vriendin is in Juli 2013 voor de helft in een bestaande BVBA gestapt om een horecazaak mee uit te baten. De andere helft was in handen van de BVBA die tot dan toe 100% van de zaak in handen had. De dagdagelijkse leiding is toen overgedragen naar de BVBA waar mijn vriendin ingestapt is. Voor de andere BVBA zijn toen ook alle zaakvoerders ontslagen en een nieuwe aangesteld.
Nu had dus iemand van de oude zaakvoerders na 01/07/13 (nl. April 2014) een afspraak gemaakt om een cocktailmachine te laten installeren. Nu was mijn vriendin hier niet echt voorstander van maar omdat er geen contract was en dus ook geen voorwaarden buiten de maandelijkse huur en borg van de machine hebben ze geopteerd om het uit te testen. In de zomermaanden bracht deze machine dan ook genoeg op voor de wekelijkse huur maar nu in de wintermaanden blijkt dit niet zo te zijn.
Ondertussen had ik de andere 50% overgenomen en zijn we volledig eigenaar van de zaak, maar bij deze overname staat deze huur ook niet
in het contract.
Nu heb ik contact opgenomen met de firma en zij beweren dat wij vast zitten omdat er huur betaald is en
daarmee ingestemd hebben met de machine en nu proberen ze ons alsnog een 2 jarig contract te laten tekenen.
In ons voordeel volgens mij: -De overeenkomst is niet rechtsgeldig omdat de persoon met wie zij een
afspraak hadden via mail geen zaakvoerder meer was.
-Nooit contract getekend dus ook niet akkoord gegaan met een 2-jarige
huurovereenkomst of wekelijks bedrag.
In ons nadeel: -betaling borg en huurbedragen.
Wat denken jullie staan wij sterk genoeg om dit onmiddelijk op te zeggen en stop te zetten?
Met vriendelijke groeten,
Diels01