waar aankloppen geen correcte factuur

wingman
Topic Starter

waar aankloppen geen correcte factuur

#1 , 20 feb 2015 08:41

Beste,

Ik krijg na verschillende malen te hebben gevraagd, geen correcte factuur (enkel het kassabonnetje) van mijn aankoop in een winkel in Belgie.
Voordat ze mij niet meer antwoordden zeiden ze dat ze mij deze gingen mailen.
Waar moet ik een brief of mail naar sturen om hiervan aangifte te doen?
Door hen kan ik mijn BTW niet recupereren.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 20 feb 2015 09:46

Aangetekend in gebreke stellen, dreigen met klacht bij de fiscus.

bartvdv

#3 , 20 feb 2015 12:23

Als de aankoop bestemd is voor professionele doeleinden, dan moet een factuur verplicht worden afgeleverd. Anders volstaat een kasticket. Soms is een kasticket ook een factuur. Voor privé-doeleinden is een factuur niet verplicht en mogen extra kosten in rekening worden gebracht als toch aangedrongen wordt op het afleveren van een factuur.

Ik denk dat klagen bij de btw-administratie efficiënter is.

Reclame

wingman
Topic Starter

#4 , 20 feb 2015 15:22

Ik heb reeds een mail gestuurd dat ik dit ging doorspelen aan de bevoegde diensten en daar kwam ook geen reactie op.
Ik heb een kassabon met de naam van de firma en het artikel + bedrag. Het adres of andere gegevens staan er niet op.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Handelspraktijken”