Pagina 1 van 1

waar aankloppen geen correcte factuur

Geplaatst: 20 feb 2015 08:41
door wingman
Beste,

Ik krijg na verschillende malen te hebben gevraagd, geen correcte factuur (enkel het kassabonnetje) van mijn aankoop in een winkel in Belgie.
Voordat ze mij niet meer antwoordden zeiden ze dat ze mij deze gingen mailen.
Waar moet ik een brief of mail naar sturen om hiervan aangifte te doen?
Door hen kan ik mijn BTW niet recupereren.

Re: waar aankloppen geen correcte factuur

Geplaatst: 20 feb 2015 09:46
door LeenW
Aangetekend in gebreke stellen, dreigen met klacht bij de fiscus.

Re: waar aankloppen geen correcte factuur

Geplaatst: 20 feb 2015 12:23
door bartvdv
Als de aankoop bestemd is voor professionele doeleinden, dan moet een factuur verplicht worden afgeleverd. Anders volstaat een kasticket. Soms is een kasticket ook een factuur. Voor privé-doeleinden is een factuur niet verplicht en mogen extra kosten in rekening worden gebracht als toch aangedrongen wordt op het afleveren van een factuur.

Ik denk dat klagen bij de btw-administratie efficiënter is.

Re: waar aankloppen geen correcte factuur

Geplaatst: 20 feb 2015 15:22
door wingman
Ik heb reeds een mail gestuurd dat ik dit ging doorspelen aan de bevoegde diensten en daar kwam ook geen reactie op.
Ik heb een kassabon met de naam van de firma en het artikel + bedrag. Het adres of andere gegevens staan er niet op.