Kan ik hier terecht voor ....

johmut
Topic Starter

Kan ik hier terecht voor ....

#1 , 11 mar 2015 14:06

Ik ben net gestart als zelfstandige consultant / interim manager. Opdrachten worden voorlopig aangeleverd via tussenpersonen (Executive Search & Interim Management kantoren). Meestal krijg ik een model-contract voorgeschoteld waar ik met handen en voeten gebonden ben en tevens alle aansprakelijkheid wordt doorgeschoven naar mij. Weinig toegevoegde waarde dus en soms ronduit gevaarlijk voor de kleine zelfstandige. Wordt op dit forum advies verleend aan mensen zoals ik inzake aannemingscontracten voor het leveren van diensten ? Wat er wel en wat er absoluut niet in hoort te staan ? Hoe je tot een win-win overeenkomst kan komen ? Wat gebuikelijk is en wat niet ? Mensen die hetzelfde doen als ik en tips willen uitwisselen ? ...
Alvast bedankt en
vriendelijke groeten,
JohMut

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 11 mar 2015 15:08

Beste

Aangezien het om aanneming gaat, kan u uiteraard alle kanten uit. Beide partijen beslissen vrij wat er al dan niet in een overeenkomst komt.

Alleszins zou ik u aanraden contact op te nemen met een verzekeraar en na te gaan onder welke voorwaarden deze uw beroepsrisico's wenst te verzekeren.

Voor het overige doet u er goed aan een advocaat te raadplegen die in uw naam een contract opstelt. U kan in al uw betrekking dan dit contract bezorgen aan de klant, zodat u degen bent die de touwtjes in handen heeft.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”