Invorderen factuur

Evertien
Topic Starter

Invorderen factuur

#1 , 01 mei 2015 17:09

Beste,

Ik ben zelfstandige en maak daaruit ook facturen.

Nu wil ikzelf een onbetaald factuur uit 2013 zelf innen en daar heb ik reeds enkele aangetekende schrijvens voor gestuurd naar klant echter zonder gevolg.

Vorige week heb ik alles doorgegeven aan een deurwaarder die mijn klant heeft aangeschreven met de te betalen som van de factuur mits de ondertussen opgelopen intresten.

Volgens de deurwaarder kan hij enkel een duidelijk schrijven sturen aan mijn klant met het idee dat hij nu wel zal betalen, indien dit niet gebeurd staan we nergens.

Volgende stap is dan naar een advocaat stappen maar dit houd me enorm tegen daar ik dit vrij duur vind en ik dit wel zelf zou kunnen regelen?

Hoe vorder ik een factuur op via de rechtbank en welke stappen dien ik te nemen zonder een raadsman onder de arm te nemen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 06 mei 2015 11:22

Beste

Hoeveel bedraagt de factuur?

Zelfs zonder advocaat zal u alleszins een deurwaarder moeten betalen (150-250 EUR).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2015 12:29

Lid van zelfstandigen organisatie?

Reclame

Evertien
Topic Starter

#4 , 08 mei 2015 18:41

Het factuurbedrag zit rond de €6.000 zonder de opgelopen intresten van medio 2013

Een deurwaarder heb ik begin deze maand laten schrijven maar meer kunnen zij ook niet doen dacht ik?

Ik ben niet aangesloten bij een of ander bemiddelingsorganisatie.....

Maar ik vrees dat ik het toch in handen zal moeten geven van een advocaat omdat tp niet wenst te betalen.

denlowie

#5 , 09 mei 2015 13:18

Je zal best een advocaat raadplegen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Raad en Daad

#6 , 07 aug 2015 13:17

Voor u enige kosten maakt , is het een particuliere of zakelijke klant??
Heeft hij roerende of ontroerende bezittingen?
Wanneer de laatste vraag positief is kan ik het waarmaken dat uw factuur betaald wordt.

bartvdv

#7 , 07 aug 2015 14:20

Wanneer de laatste vraag positief is kan ik het waarmaken dat uw factuur betaald wordt.
Eigenlijk kan jij dat helemaal niet garanderen, nogal flauw.

Raad en Daad

#8 , 07 aug 2015 19:58

Wij kunnen het garanderen zelfs op No Cure No Pay basis , wanneer de schuldenaar roerende of onroerende bezittingen heeft.
Ook hebben wij geen boodschap aan mensen welke niks zinnig aan hulp kunnen bieden en alleen kritiek kunnen spuwen op andere reactie's.

LeenW

#9 , 07 aug 2015 20:08

Wij? Zit u hier reclame te maken?

denlowie

#10 , 07 aug 2015 20:12

Wij kunnen het garanderen zelfs op No Cure No Pay basis , wanneer de schuldenaar roerende of onroerende bezittingen heeft.

.
Dit woordje "garanderen" vind ik er zeer goed aan !

Raad en Daad

#11 , 07 aug 2015 20:37

Neen zeker geen reklame alleen weten wij met onze expertise dat veel mensen in de koude blijven staan , ik denk ook dat het forum daarvoor dienende is.

"garanderen" ga ik niet eens negatieve energie insteken , wanneer er een vraag komt van de topic starter zal ik deze graag beantwoorden , op andere berichten wordt niet eens meer gereageerd.

Blijkt dat sommige personen op het forum zich onmiddellijk bedreigd voelen als iemand kan helpen !!

Vandebos

#12 , 07 aug 2015 20:48

Professionals zijn toegelaten op dit forum voor het verlenen van advies. Er wordt echter fronsend gekeken naar diegenen onder hen die onder advies verstaan 'Als u mij contacteert, kan ik u helpen.'.
Indien het niet mogelijk is dit helpen op een open en transparante wijze op dit forum te bespreken zodat ook volgende gebruikers die met een vergelijkbaar probleem geconfronteerd worden ervan dankbaar gebruik kunnen maken vrees ik dat hen een korte carrière beschoren is op JF.
Als er één ding is dat we absoluut wensen te vermijden is het dat JF zoals enkele andere vergelijkbare beduidend kleinere fora verwatert tot een oneliner gemeenschap van juristen en experts die uitsluitend hengelen naar potentiële klanten.

Raad en Daad

#13 , 07 aug 2015 21:01

Er is en was hier totaal geen sprake van 'Als u mij contacteert, kan ik u helpen.' alleen de vraag als de persoon roerende of ontroerende goederen heeft wij bereid zijn te helpen.
Daar zal dan ook op het forum met volledige transparantie de oplossing beschreven worden.
Ik heb van de topic starter aangaande bovenstaande vraag nog steeds geen antwoord bekomen.

Vandebos

#14 , 07 aug 2015 21:07

Het was niet de bedoeling met scherp te schieten op u. Gelet op de richting die deze thread uitging leek het me enkel aangeraden de kern van de bestaansreden van JF nog eens aan te halen.

Juist omdat we de ondergang van voorlopers en navolgers wensen te vermijden is dit bij vele reguliere posters een punt dat met haviksogen in de gaten wordt gehouden.

8_)

denlowie

#15 , 07 aug 2015 21:11

Die vraag is wel al van 1 mei

Terug naar “Handelspraktijken”