Invorderen factuur

Evertien
Topic Starter

Invorderen factuur

#1 , 01 mei 2015 17:09

Beste,

Ik ben zelfstandige en maak daaruit ook facturen.

Nu wil ikzelf een onbetaald factuur uit 2013 zelf innen en daar heb ik reeds enkele aangetekende schrijvens voor gestuurd naar klant echter zonder gevolg.

Vorige week heb ik alles doorgegeven aan een deurwaarder die mijn klant heeft aangeschreven met de te betalen som van de factuur mits de ondertussen opgelopen intresten.

Volgens de deurwaarder kan hij enkel een duidelijk schrijven sturen aan mijn klant met het idee dat hij nu wel zal betalen, indien dit niet gebeurd staan we nergens.

Volgende stap is dan naar een advocaat stappen maar dit houd me enorm tegen daar ik dit vrij duur vind en ik dit wel zelf zou kunnen regelen?

Hoe vorder ik een factuur op via de rechtbank en welke stappen dien ik te nemen zonder een raadsman onder de arm te nemen?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 06 mei 2015 11:22

Beste

Hoeveel bedraagt de factuur?

Zelfs zonder advocaat zal u alleszins een deurwaarder moeten betalen (150-250 EUR).
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2015 12:29

Lid van zelfstandigen organisatie?

Reclame

Evertien
Topic Starter

#4 , 08 mei 2015 18:41

Het factuurbedrag zit rond de €6.000 zonder de opgelopen intresten van medio 2013

Een deurwaarder heb ik begin deze maand laten schrijven maar meer kunnen zij ook niet doen dacht ik?

Ik ben niet aangesloten bij een of ander bemiddelingsorganisatie.....