Crèche stopt en wordt plots onthaalmoeder

Da CrazyOne
Topic Starter

Crèche stopt en wordt plots onthaalmoeder

#1 , 03 jun 2015 19:57

Dag iedereen

Op het moment hebben/hadden wij een crèche voor onze baby die daar al een aantal maanden naartoe ging. Hierbij is een contract van 1 jaar afgesloten. Nu plotseling gaat deze crèche vanaf eind augustus onthaalmoeder worden. Dit is ons vandaag op 6 juni 2015 meegedeeld. Nu wij hebben een andere kinderopvang vanaf juli.

Wij dienen nu een opzeg te geven (vermeld in het contract) van 2 maanden ingang vanaf juli tot augustus. Mijn vraag is eigenlijk kan ik deze opzeg ontlopen aangezien zij het nagelaten te hebben hun contract na te komen? Of zijn er nog andere mogelijkheden hierover?

In het contract staat dat die 2 maanden opzeg geldig is alsook indien er niet word aan gehouden er schadevergoeding word gevraagd van 300 EUR extra boven de dagelijkse kost van deze opvang. Alsook is erin vermeld dat zij dit kunnen opzeggen als wij ons niet aan de afspraken houden wat niet gebeurd is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2015 20:29

Wat is het verschil tussen een crèche en onthaalmoeder? Bij een onthaalmoeder zijn er gewoonlijk minder kinderen (max 7 dacht ik)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2015 00:38

is het dezelfde organisatie ... ondernemingsnummer - naam .....?

Reclame

giserke

#4 , 04 jun 2015 00:39

Als de service die ze U geven niet veranderd, waarom zouden zij dan het contract verbroken hebben?
Een crèche naar onthaalmoeder is een interne kwestie van de zaakvoerder. Zolang zij hun contractuele voorwaarden nakomen, waarom zou jij er dan moeten kunnen van ondermuizen?

Da CrazyOne
Topic Starter

#5 , 04 jun 2015 08:51

Het is dezelfde onderneming.

Probleem is dat zij nu onthaalmoeder wordt en er niet genoeg plaats is voor de kindjes dan nu. Alsook veranderen de uren van de opvang. Zoals tot 18.30 uur wordt 18.00 uur en op woensdag 14.00 uur wat voor ons niet mogelijk is. Dus ik ga ervan uit dat hun service veranderd moet grote gevolgen voor de ouders en de kindjes die nu zo vlug mogelijk opvang moeten zoeken wat bijna onmogelijk is. Dus ik ga ervan uit dat ze hun contractuele voorwaarden van de uren en aantal kindjes niet nakomen dan? Want wij zijn verplicht van te veranderen van opvang omwillen van de uren die zij veranderen en het aantal plaatsen van de opvang.

Maar als wij nu vroeger opvang vinden zitten wij vast met de opzeg van nu van deze kinderopvang. Toch te zot om op 2 plaatsen te gaan betalen dan eigenlijk.

WP002

#6 , 04 jun 2015 09:02

Met die verandering van uren hebt u een punt: de voorwaarden worden fundamenteel gewijzigd, dus meen ik dat u kosteloos moet kunnen opzeggen. Ik zou eerlijk gezegd dat argument creche vs. onthaalmoeder daar compleet buiten laten. Schrijf een aangetekende brief waarin u meldt dat de nieuwe voorwaarden contractueel niet bedongen waren en dat deze voor u een fundamentele wijziging in de overeenkomst met zich meebrengen, waarop u zich hierna kan beroepen om kostenloos op te zeggen.

giserke

#7 , 04 jun 2015 09:39

Inderdaad als de uren veranderen is dit een substantiële verandering van de contractuele voorwaarden. Op voorwaarde dat de huidige uurregeling is opgenomen in het contract.

Terug naar “Handelspraktijken”