Met wat moet je rekening houden bij opstarten mobiel frituur

skabalie
Topic Starter

Met wat moet je rekening houden bij opstarten mobiel frituur

#1 , 20 jul 2015 15:50

Hi,
ik weet niet, of dit hier juist is, mijn excuses als het verkeerd staat.
Ik ben gevraagd van iemand, met wat je rekening moet houden, als je een mobiele frituur wilt starten?
doel:
1. Het opdienen van frieten in plastiek bakjes of punt zakken
2. het normale of minimaal aanbod van vlees, dit zijnde, frikandel, viandel, brochette's en die dingen.
3. Misschien ook een bicky burger en bicky rib en wrap.
4. Frisdrank in blikken. (zijn er extra zaken nodig, bij het verkopen van gewoon bier in blik?)
5. Met een vervoersmiddel rondrijden, die mag.
Wat heb je eigenlijk allemaal nodig? startkapitaal, vergunningen, diplomma's, etc etc.
Waarschijnlijk, als je op verplaatsing gaat, naar openbare plaatsen, je ook de nodige aanvragen moet doen, betalen etc.
Wie kan hierover iets kwijt, of een link.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2015 15:59

1/ de meeste in Vlaanderen zijn in plastiek of kartonnen bakjes, karton slorp het vet op, plastiek niet dus iets vettiger frieten, puntzakken is in Limburg en die nemen ook zeer goed het vet op.
2/normaal aanbod, is toch een 35 soorten hoor !

3/vraagt iets meer werk

4/Bier mag men enkel verkopen wanneer er eten is besteld , dus tegelijk bij je frieten en niet apart.

5/kan als men in het bezit is van leurkaart.

6/ wat heb je nodig enkel een attest van bedrijfsbeheer, en een aanvraag bij ht voedselagentschap, en BTW nummer aanvragen bij het ondernemingsloket.

Het geen diploma nodig.

Witte kassa niet nodig als je de forfait(btw) heeft en dus minder dan 16 zitplaatsen heeft.

Heb je nog vragen? ik heb meer dan 35 jaar ervaring in de frituur wereld weliswaar als leverancier..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

skabalie
Topic Starter

#3 , 20 jul 2015 16:41

Misschien kunnen er wel zaken gedaan worden, maar weet niet, waar hij zich zou vestigen.

Reclame

denlowie

#4 , 20 jul 2015 19:16

maar weet niet, waar hij zich zou vestigen.
De markt voor frituren is aan het verzadigen, door de komst van de pita's en de pizza zaken, die had je 10 jaar geleden nog niet, nu heeft ieder buurt een pizza en een pita zaak.

sloeberken

#5 , 01 aug 2015 13:04

Als je niet vertrouwd ben met een frituur, en zeker zoals u het ziet, dan kun je beter een bestaande zaak overnemen.
Plaatsen zoeken en krijgen zal enorm moeilijk zijn, en zeker voor een mobiele frituur.
Onbekende plaatsen waar je niet kan inschatten voor u stock.
Verdiensten zijn niet meer van die aard, en winsten zeer beperkt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie

#6 , 01 aug 2015 14:23

Wat die overnames betreft, er zitten kappers op de weg nl de frituur chinezen, gisteren is er nog één overgelaten zonder eigendom enkel een barak die niet wettelijk is door het te laag plafond, voor de slordige prijs van 190.000€ aan een frietchinees, eer je dit terug verdiend heb zal je al een paar uur moeten werken hebben.

jef007

#7 , 01 aug 2015 15:42

Lowie, dat van die 16 zitplaatsen bestaat niet meer.
Bij de invoering van het GKS systeem is de situatie als volgt :
vanaf 10% verbruik ter plaatse===GKS installeren
serveren van broodjes ed STEEDS BTW ontvangstbewijs te geven ( niet frituurniche)

denlowie

#8 , 01 aug 2015 16:17

Lowie, dat van die 16 zitplaatsen bestaat niet meer.
Bij de invoering van het GKS systeem is de situatie als volgt :
vanaf 10% verbruik ter plaatse===GKS installeren
serveren van broodjes ed STEEDS BTW ontvangstbewijs te geven ( niet frituurniche)

Dank u voor deze inlichting, ik was nog met het oud systeem mee, daar ik (zoon) nog geen enkele klant heeft met een GKS, Die BTW ontvangbewijs vervalt toch met het nieuw systeem, en ik denk nu dat we de eerste klant een GKS zal hebben, nl die frietchinees die gisteren, en die vandaag voor eigen rekening is begonnen, en die heeft veel meer dan 10% ter plaatse verbruik.

jef007

#9 , 01 aug 2015 18:20

het btw ontvangstbewijs vervalt niet, het moet uitgeschreven worden in horecazaken die minder dan 10% verbruik ter plaatse hebben.
Die dus geen GKS dienen te installeren

denlowie

#10 , 01 aug 2015 19:33

het btw ontvangstbewijs vervalt niet, het moet uitgeschreven worden in horecazaken die minder dan 10% verbruik ter plaatse hebben.
Die dus geen GKS dienen te installeren
Maar daar valt dan de frituur niet onder als ze minder dan 16 zitplaatsen hebben en geen vennootschap zijn en de forfait hebben.

jef007

#11 , 02 aug 2015 17:44

de norm is nu : meer 10% verbruik ter plaatse ===GKS Kassa
minder dan 10% verbruik ter plaatse === btw bon uitschrijven voor verbruik ter plaatse, zowel voor vennootschappen als eenmanszaken etccc

denlowie

#12 , 02 aug 2015 18:17

Ik heb het ondertussen reeds opgezocht en ja alles draait rond de 10% regel.

Terug naar “Handelspraktijken”