De volle mep belastingen zal je toch altijd in Belgie moeten betalen ook al heb je een LTD in de UK, daar je activiteiten vanuit Belgie gedaan worden .Dan heb je wel persoonlijke aansprakelijkheid en betaal je de volle mep belastingen in België, toch?
Dat is maar een gedacht toch? Als een buitenlandse onderneming geld verdient, dit geld op een buitenlandse rekening laat storten en alles gaat geheel online... dan heeft de Belgische fiscus daar toch niet heel veel mee van doen?De volle mep belastingen zal je toch altijd in Belgie moeten betalen ook al heb je een LTD in de UK, daar je activiteiten vanuit Belgie gedaan worden .Dan heb je wel persoonlijke aansprakelijkheid en betaal je de volle mep belastingen in België, toch?
Geheel online lijkt mij straf, u gaat toch af en toe iets moeten doen? En als dat dan vanuit België gebeurt, wordt u ook hier belast. Anders zou iedereen ondernemingen in een of ander belastingparadijs oprichten.Dat is maar een gedacht toch? Als een buitenlandse onderneming geld verdient, dit geld op een buitenlandse rekening laat storten en alles gaat geheel online... dan heeft de Belgische fiscus daar toch niet heel veel mee van doen?De volle mep belastingen zal je toch altijd in Belgie moeten betalen ook al heb je een LTD in de UK, daar je activiteiten vanuit Belgie gedaan worden .Dan heb je wel persoonlijke aansprakelijkheid en betaal je de volle mep belastingen in België, toch?
Geheel online lijkt mij straf, u gaat toch af en toe iets moeten doen? En als dat dan vanuit België gebeurt, wordt u ook hier belast. Anders zou iedereen ondernemingen in een of ander belastingparadijs oprichten.
U domicilie staat hier in Belgie, je heeft een zaak in de UK en dan word je daar in de UK belast met alle gevolgen van dien, of je laat je hier alleen in België belasten aan de vennootschapsbelasting en die is zeker niet hoger dan in de UK.
Uiteraard zit ik achter mijn computer. Maar de vraag is natuurlijk of de fiscus weet dat ik 's avonds weleens achter mijn computer zit... Veder heb ik geen winkel o.i.d. in België, verstuur ik geen post vanuit België, koop ik geen bedrijfsmiddelen in België, etc.
Er zijn toch ook wel constructies dat de BO anoniem is c.q. niet te achterhalen is? UK lijkt me nu ook niet direct een oplossing gezien de belastingen daar. Dan kan ik inderdaad net zo goed een BVBA of GCV opstarten.U domicilie staat hier in Belgie, je heeft een zaak in de UK en dan word je daar in de UK belast met alle gevolgen van dien, of je laat je hier alleen in België belasten aan de vennootschapsbelasting en die is zeker niet hoger dan in de UK.
Uiteraard zit ik achter mijn computer. Maar de vraag is natuurlijk of de fiscus weet dat ik 's avonds weleens achter mijn computer zit... Veder heb ik geen winkel o.i.d. in België, verstuur ik geen post vanuit België, koop ik geen bedrijfsmiddelen in België, etc.
Je moet zeker in één van de beide landen belastingen betalen, en de UK is nu niet het land waar geen belastingen of taksen je moet betalen.
Als je wilt veilingspelen met een LTD dan moet je kiezen voor een LTD met bijhuis in België of een GCV met een LTD als zaakvoerder en een LTD als aandeelhouder, maar dan weet je ook dat je NERGENS aan een bankrekening gaat geraken in Belgie.
1/ het gerecht kan altijd de aandeelhouders opvragen bij de house of compagnies in de UK.(100% anoniem dit bestaat niet)Er zijn toch ook wel constructies dat de BO anoniem is c.q. niet te achterhalen is? UK lijkt me nu ook niet direct een oplossing gezien de belastingen daar. Dan kan ik inderdaad net zo goed een BVBA of GCV opstarten.
Wat zijn de voordelen van een LTD met bijhuis in België of een GCV met een LTD als zaakvoerder en een LTD als aandeelhouder? Met daar achter eventueel een offshore bedrijf?
Een bankrekening in België is voor mij niet direct noodzakelijk.