De definitie is volgens
http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... bijberoep/ als volgt: Zelfstandigen in bijberoep oefenen tegelijk en hoofdzakelijk nog een andere beroepsactiviteit uit, ofwel als werknemer, ofwel in het onderwijs, ofwel als ambtenaar.
Daar voldoe ik aan. Als het minder zou opleveren, dan zou ik het ook hobby noemen.
U kunt worden beschouwd als zelfstandige in bijberoep wanneer u:
•loontrekkende of interimaris bent, of tewerkgesteld in het onderwijs zonder benoeming: het aantal uren dat u uitoefent als loontrekkende of interimaris moet minstens overeenkomen met een halftijdse jobs,
•ambtenaar bent: u moet minstens 200 dagen ofwel 8 maanden per jaar werken, en het gepresteerde werkrooster moet minstens overeenkomen met een halftijdse jobs,
•benoemd onderwijzer bent: u moet minstens 6/10de van een voltijds werkrooster presteren,
•werkloos bent: u moet een werkloosheidsuitkering ontvangen en gemachtigd zijn om uw zelfstandige titel uit te oefenen in bijberoep of op toevallige basis,
•een uitkering geniet van uw ziekenfonds: u bent minstens voor 66 % ongeschikt bevonden, en de uitkering die u ontvangt is minstens gelijk aan het pensioen van een alleenstaande zelfstandige.
Ik voldoe aan 1.
Beperkingen bij de uitoefening van uw bijberoep
In principe mag u:
•zoveel tijd besteden aan uw bijberoep als u zelf wenst,
•met uw bijberoep zoveel verdienen als u zelf wenst.