Beste,
Ik tracht het zo klaar en duidelijk mogelijk uit te leggen met de informatie die ik heb.
Ik ben een zelfstandig sales consultant en factureer via eigen firma. Ik lever dus een dienst.
1 grote klant heeft in december 2014 een WCO aangevraagd, dit is aanvaard in april.
Mijn facturen van januari, februari, maart, april zijn netjes betaald. Echter mijn factuur van mei, verzonden op 2 juni en mijn factuur van juni, verzonden op 5 juli echter niet. Ik heb meermaals gevraagd achter de betaling en er werd mij iedere keer verzekerd dat deze zou gebeuren.
Nu heb ik op 5 augustus een ingebrekestelling verstuurd daar ik het niet meer kan trekken. Dit dien ik ook te doen om een einde te maken aan ons samenwerkingscontract.
Mijn vraag : zijn zij verplicht van mij te betalen na de aanvaarding van de WCO ? Welke stappen kan ik ondernemen om mijn geld te verkrijgen ?
Het gaat hier om +/- 12.000,00 € zonder BTW.
Kunnen zij alsnog gemakkelijk het faillisement inroepen ?
Is het mogelijk om na te gaan of zij over de nodige liquiditeiten beschikken ?
Kan ik rechtstreeks aan de eindklant factureren ?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.